25.02.2013
Wågene Purifiner Technology lanserer ny dieselrenser
Forurenset diesel i fiskeflåten, entreprenørbransjen, landbruk, lystbåter og også innenfor shipping er et stort problem. En dieseltank utsettes for kondens, som skaper mye vann. Dessuten er avleiringer og rustdannelse i tanker et stort problem. Det kan føre til betydelige skader på en dieselmotor om forurensingen er for stor. Selskapet har derfor sett behov for å rense diesel.
Firmaets nye dieselrenseunit, WPT-200, har en rensekapasitet på ca. 200 liter pr. time. Teknologien bygger på et sirkulasjonsprinsipp der man nøyaktig utnytter hastighetsstrømmen av diesel i ulike kammer i selve renseenheten. Vann og partikler blir automatisk drenert ut i en tett beholder. Enheten oppgis å rense opp til 95–97 prosent av forurensingene fra vann og partikler som finnes i dieselen. Anlegget er billig i drift, og det er ikke behov for noen form for filterinnsatser, opplyser selskapet.
Enheten er enkel å betjene og kan plasseres hvor som helst på en dieseltank. Den suger opp forurenset diesel fra bunnen av dieseltanken og returnerer renset diesel tilbake til toppen av tanken.
Firmaets nye dieselrenseunit, WPT-200, har en rensekapasitet på ca. 200 liter pr. time. Teknologien bygger på et sirkulasjonsprinsipp der man nøyaktig utnytter hastighetsstrømmen av diesel i ulike kammer i selve renseenheten. Vann og partikler blir automatisk drenert ut i en tett beholder. Enheten oppgis å rense opp til 95–97 prosent av forurensingene fra vann og partikler som finnes i dieselen. Anlegget er billig i drift, og det er ikke behov for noen form for filterinnsatser, opplyser selskapet.
Enheten er enkel å betjene og kan plasseres hvor som helst på en dieseltank. Den suger opp forurenset diesel fra bunnen av dieseltanken og returnerer renset diesel tilbake til toppen av tanken.