Meny
04.09.2013

Vignale – et nytt varemerke fra Ford

Ford opplyser at de i løpet av 2015 vil lansere et unikt luksusprodukt og tilsvarende kundeopplevelse i Europa under navnet Vignale.
Ford ga det første glimtet av sin visjon for Vignale (uttales Vinjale) ved lanseringen av Ford Mondeo Vignale Concept, som byr på nye designelementer, høykvalitets håndverk, eksklusive detaljer og avanserte teknologier.

Tradisjonelt bilbyggerhåndverk og moderne design
– Vignale vil være det mest eksklusive uttrykket for Fords varemerke i Europa både når det  gjelder produkt og kundeopplevelse, sier Geir Haugaard, markedsdirektør hos Ford Motor Norge. – Ford Mondeo Vignale Concept viser utstyr og egenskaper som kundene våre har fortalt at de ønsker både med hensyn til utseende, kvalitet, avansert teknologi og Premium-følelse, sier Haugaard. 

Ford presenterte konseptet med en eksklusiv sedan og stasjonsvogn i Vignalefargen Nocciola. Begge bilene har 20-tommers Vignale lettmetallfelger med unike detaljer og overflate samt flere unike utvendige detaljer. Ford Mondeo Vignale Concept byr også på utvidet og gjennomført bruk av skinn og andre detaljer som skaper et miljø preget av tradisjonelt bilbyggerhåndverk kombinert med moderne design og materialtrender.

Ford Design
Ford arbeider kontinuerlig for å utvikle sine egne løsninger for moderne design og luksus, og i år var Ford den første bilprodusenten som deltok på verdens ledende utstilling for møbeldesign – Salone Internazionale del Mobile i Milano. Selskapets design-DNA og inspirasjon fra møbler og motetrender var også godt synlig på stolen, lampen og klokken Ford Design viste.

Skreddersøm
– Påvirkning og inspirasjon fra alt fra arkitektur til mote er kombinert for at Mondeo Vignale Concept skal skape en følelse av høy kvalitet og tidløshet sammen med de nyeste og mest avanserte teknologiene, fastslår Stefan Lamm, Ford of Europes direktør for eksteriørdesign.

Utvalgte Ford-forhandlere vil tilby en skreddersydd – Ford Vignale-opplevelse, som vil yte høy service og tilby stressfrie miljøer hvor kundene kan gjøre seg kjent med eksklusive materialer og farger og oppleve spennende utstyr og avanserte teknologier, sier han.

Ekstraordinær kundeopplevelse
Visjonen for Ford Vignale inkluderer også tjenester for å skape en ekstraordinær kundeopplevelse. Dette kan f.eks. være hente- og bringetjeneste, gratis bilvask, eller invitasjoner til eksklusive arrangementer. 

– Ford Vignales premium service vil innfri behovene til kunder – hvor tid er den ultimate flaskehals og luksus, sier Haugaard.

Ford Vignale, som begynner med Mondeo Vignale sedan og stasjonsvogn i 2015 gjenspeiler etterspørselen etter Ford-produkter i det øvre sjiktet av bilmarkedet. Høyutstyrsmodeller representerer for tiden over halvparten av Fords salg i Norge.

Kilde: mynewsdesk.com

« Tilbake

 CMS by Makeweb.no