07.06.2013
Utvidet IPS-program for kommersiell drift
I og med lanseringen av Volvo Penta IPS900 finnes nå det spesielle IPS, Inboard Performance System, tilgjengelig for båter i segmentet Coastguard & Patrol, Supply Vessels & Offshore Energy og Passenger transport. Dette innebærer store håndterings- og driftsfordeler for båter som brukes av for eksempel politiet, tolletaten, kystovervåkningen, redningsselskapene, losene og sjøambulansen, men også for mindre passasjerfartøy og yachter.
Lavere Total Cost of Ownership
I den nye lanseringen kommer det ytterligere et par gode nyheter, opplyser Volvo Penta. Nyhetene er enklere vedlikehold, lengre livssyklus og utvidet bruk (uptime). I kombinasjon med et lavt drivstoff-forbruk gir dette en lavere totalkostand for eieren. Eksempler på forbedringer er nytt materiale i girets tannhjul, forsterket lagerhus og en helt ny konstruksjon. Den nye konstruksjonen gir lengre intervaller mellom oljeskift, lengre intervaller mellom bytte av propelltetting samt økt pålitelighet.
Holder lenger
IPS900-pakken bruker en Volvo Penta D13 med et effektuttak på 700 hk. Det er en ideell løsning for båter med Rating 3 (medium-duty use, ca. 2000 driftstimer/år). Det lave effektuttaket betyr lavere belastning, lavere oljetemperatur, lavere avgasstemperatur og dermed mindre belastning på komponentene – og dermed økt holdlbarhet og lengre levetid. Det betyr også lengre vedlikeholdsintervaller for hele pakken, såvel IPS-enheten som selve motoren.
Lavere Total Cost of Ownership
I den nye lanseringen kommer det ytterligere et par gode nyheter, opplyser Volvo Penta. Nyhetene er enklere vedlikehold, lengre livssyklus og utvidet bruk (uptime). I kombinasjon med et lavt drivstoff-forbruk gir dette en lavere totalkostand for eieren. Eksempler på forbedringer er nytt materiale i girets tannhjul, forsterket lagerhus og en helt ny konstruksjon. Den nye konstruksjonen gir lengre intervaller mellom oljeskift, lengre intervaller mellom bytte av propelltetting samt økt pålitelighet.
Holder lenger
IPS900-pakken bruker en Volvo Penta D13 med et effektuttak på 700 hk. Det er en ideell løsning for båter med Rating 3 (medium-duty use, ca. 2000 driftstimer/år). Det lave effektuttaket betyr lavere belastning, lavere oljetemperatur, lavere avgasstemperatur og dermed mindre belastning på komponentene – og dermed økt holdlbarhet og lengre levetid. Det betyr også lengre vedlikeholdsintervaller for hele pakken, såvel IPS-enheten som selve motoren.