Brøytestikkene med innebygd GPS fungerer slik:
Når vi set ut brøytestikker
om hausten loggar vi nøyaktig posisjon for kvar enkelt stikke frå begge
sider av vegen. Gjennom ein eigen app på nettbrett har brøytebilsjåføren
også i dårleg sikt oversikta over kvar brøytestikkene er, slik at han
alltid kan plassera seg rett.
Kvart av dei maks 25
køyretøya i kolonnen får utdelt ei kolonnevakt, ei brikke på storleik med
ein liten mobiltelefon. Brikkene har ein lysdiode som lyser grønt når
avstand til bilen framfor er riktig, og raudt viss avstanden blir for
stor. Også brøytebilsjåførane framst og bakerst i kolonnen får
informasjon om avstanden mellom køyretøya.
Dette gjer kolonnane tryggare
og meir effektive, og betyr at vi kan køyra fleire kolonnar på kortare
tid enn i dag. Dette gir høgare oppetid på fjellovergangane, noko me
jobbar kontinuerleg med å forbetra gjennom prosjektet Forutsigbart
framkommelige fjelloverganger.
Statens vegvesen:
– Vi er stolte
Svenn Egil Finden er
avdelingsdirektør i Statens vegvesen.
– Vi er stolte over å kunna
ta i bruk og testa ny teknologi på ein driftskontrakt som med fire
høgfjellsovergangar er mellom dei tøffaste i landet. Dette set store krav
til oss som vegeigar, som ser frem til godt samarbeid med entreprenør
Presis Vegdrift og brøytestikke-produsent Roadtech for å utføra vårt
samfunnsoppdrag som å syta for eit trygt og føreseieleg framkomeleg
vegnett med høg oppetid, seier han.
Presis Vegdrift: –
Vi gler oss
Eivind Iden er
administrerande direktør i Presis Vegdrift AS.
– Vi er topp motiverte og
gler oss til jobben med eit krevjande og spennande kontraktsområde. Vi
skal utføra oppdraget med optimal tryggleik og høgast mogleg oppetid. Vi
kjem i tillegg til å redusera CO2-avtrykket i vinterdrifta betydeleg ved
å bruka nytt utstyr med langt lågare drivstoffforbruk enn eksisterande
løysningar.
– Vi er kanskje den aktøren
med mest erfaring frå fjellovergangar aust/vest, i tillegg til i
Nord-Noreg, legg han til.
Dette er
kontrakten
Kontraktsummen er 670
millionar pluss moms. Kontrakten omfattar 471 kilometer riksveg, pluss 78
kilometer gang- og sykkelveg, i eit stort og variert kontraktsområde:
¤ Riksveg 7 Haugastøl – Bu
(inkluderer Hardangervidda)
¤ Riksveg 52 Storeskar -
Borlaug (Hemsedalsfjellet)
¤ Riksveg 13 Skare (Kløvet) –
Vangsnes (Vikafjellet)
¤ E16 Voss – Tyin (Filefjell)
¤ Riksveg 5 Håbakken - Fodnes
Mellom dei 45 tunnelane i
kontraktsområdet er 24509 meter lange Lærdalstunnelen, verdas lengste
vegtunnel. Totalt er det 103232 meter (103 km) tunnel i kontraktsområdet.
Dette inkluderer også Gudvangatunnelen, som med sine 11428 meter er
landets nest lengste oversjøiske vegtunnel.
Har tilsett fleire
byggjeleiarar enn vanleg
Kontrakten omfattar kommunar
i dei tre fylka Vestland (Voss, Vik, Aurland, Lærdal, Eidfjord,
Ullensvang og Ulvik), Viken (Hemsedal og Hol) og Innlandet (Vang).
– Statens vegvesen har
tilsett fleire byggjeleiarar enn vanleg. I tillegg til ordinær
byggjeleiar har vi valt å ta med også teknisk byggjeleiar for tunnel og
teknisk byggjeleiar for høgfjell, ein kompetanse som er spesielt viktig i
ein krevande vegkonrakt som dette, seier Finden.
I tillegg til mykje høgfjell
og mange lange tunnelar, har kontrakt også enkelte punkt som kan vera
skredutsette, mellom anna riksveg 13 over Vikafjellet.
Slik er dette ein
grøn vegkontrakt
¤ Vegvesenet skal halvera
utsleppet på våre prosjekt innan 2030. I kontrakten krev vi delvis
utsleppsfrie eller nullutslepps køyretøy. Alle Statens vegvesens nye
vegkontraktar krev miljøsertifisering.
¤ Vaskevatn brukt i
tunnelreinhald skal samlast inn og takast prøvar av. Vi set strenge krav
til prøvar frå kumtømming og gateoppsop for å sikra korrekt
massedeponering.
¤ På Vikafjellet og
Hardangervidda skal det normalt ikkje brukast salt i vinterdrifta, grunna
sårbar natur. På dei Filefjell og Hemsedalsfjellet kan entreprenøren
nytta salt under visse føresetnader for å oppnå godkjende føreforhold.
¤ For å vareta biologisk
mangfald har vi valt å redusera kantklippen for delar av dei
høgareliggande områda, og vi tilpassar tunnelreinhaldet til tidspunktet
for utvandring av laksesmolt.
Fire kontraktar
vert til éin
Kontrakten gjeld i fem år,
frå 1. september 2022 til 31. august 2027, med moglegheit for forlenging
i inntil tre år.
Regionreforma som vart
innført 1. januar 2020, inneber at fylkeskommuane har ansvaret for drift
av fylkesvegane. Den nye kontrakten gjeld derfor utelukkande riksvegar,
og det er fire gamle kontraktar som heilt eller delvis er slegne saman
til éin.
Gjennomsnittleg døgntrafikk i
kontraktsområdet varierer frå 400 til 9.600. Det er dette som kallast
årsdøgntrafikk (ÅDT). Høgast er talet på Voss, mellom Palmafossen og
Brynagjelet.
|