18.09.2013
Selvutviklet løsning for tettere trucker
To plater som man enkelt monterer selv på trucken, tetter igjen steder som er utsatt for sjøsprøyt, vann, grus og støv. En av platene monteres under førerens føtter og hindrer vann og skitt fra å finne veien ned til elektronikken. Den andre monteres i front, mellom masten og førerhytta – og passer på at motorrommet er tettet og tørt.
Andersen Truck tok selv initiativet til utviklingsprosessen da de så et potensial for å senke antall timer med driftsavbrudd. STILL-trucker er kjent for å være blant markedets mest driftssikre, men ingen av dagens truckprodusenter tenker på det norske kystmiljøet når de designer sine trucker. Derfor kan det noen ganger være behov for å gjøre tilpasninger. Andersen Truck opplyser at de har brukt store ressurser på å finne en løsning – og etter omfattende testing er produktet nå klart for kundene. Selskapet kan levere nye trucker med dette ekstrautstyret, men de selger også løsningen til alle med brukte STILL-trucker.
Andersen Truck tok selv initiativet til utviklingsprosessen da de så et potensial for å senke antall timer med driftsavbrudd. STILL-trucker er kjent for å være blant markedets mest driftssikre, men ingen av dagens truckprodusenter tenker på det norske kystmiljøet når de designer sine trucker. Derfor kan det noen ganger være behov for å gjøre tilpasninger. Andersen Truck opplyser at de har brukt store ressurser på å finne en løsning – og etter omfattende testing er produktet nå klart for kundene. Selskapet kan levere nye trucker med dette ekstrautstyret, men de selger også løsningen til alle med brukte STILL-trucker.