Ramirent revitaliserer merkevaren
Som del av arbeidet med å reposisjonere seg revitaliseres merkevaren Ramirent. Den nye designen er tilrettelagt for å beskrive Ramirents forretningsmessige mål og visjon om å være den ledende og mest progressive leverandøren av utleieløsninger i Europa, heter det i en nyhetsmelding fra selskapet.
Den nye designen skal formidle at Ramirent er et moderne, kunnskapsbasert selskap som leverer tjenester av høy kvalitet – «Ramirent er More than Machines». Den nye designen har rundere og mykere figurer, men har beholdt tidligere farger og typografi.
– I løpet av de siste årene har Ramirent gått igjennom store endringer. Vi har samlet oss til en mer enhetlig drift og utvidet vårt tilbud for å møte de økende kravene fra våre kunder. Sammen med våre nye tjenester er vår merkevare også i utvikling. Ramirents personlighet beskrives i brandløftet «More Than Machines», som fremhever vår kunnskap og erfaring sammen med Ramirents ansatte og utleieløsninger som forbedrer sikkerheten og produktiviteten for våre kunder i flere bransjer, sier Magnus Rosén, president og CEO. – Samtidig som vi feirer vårt 60-årsjubileum, symboliserer en revitalisert merkevareidentitet vår forpliktelse til å modernisere og skape noe nytt. Den nye identiteten representerer den rollen vi spiller i samfunnet og vil hjelpe oss å lykkes også i de neste 60 årene, sier Rosén.
Nettstedet www.ramirent.com har også fått nytt utseende.