Norden omfavner mulighetene på Internett
Skandinaver er kjent for sin innovasjon. Det kan ha sitt opphav i deres progressive, selvstendige tankesett. Kanskje rikdommen og det lave befolkningstallet gjør det enklere å sette nye ideer ut i live? Eller gjør de store avstandene at de forsøker å finne mer effektive måter å løse ting på?
Det kommer ikke som noen overraskelse at Norden er verdensledende innen Internett-bruk. Norden har nettverk av høy kvalitet, noe som gir kapasiteten som trengs for at e-handelen kan vokse. De lokale preferansene for netthandel går på tvers av generasjoner og business-til-forbruker-markeder. Internett har blitt en helt naturlig del av folks liv.
Den komplette pakken
Ritchie Bros. har tatt til seg den nordiske troen på valgfrihet. – Vi er fleksible ved å være til stede på flere plattformer, noe som resulterer i gode alternativer for salg og kjøp, forklarer Jacobo Garcia, Ritchie Bros.’ salgsnestsjef for Nord-Europa. Det populære salgsnettstedet Mascus, et av Ritchie Bros.’ datterselskaper, har et godt rykte i nordiske utstyrsbransjer og dermed har tilliten til selskapet økt. Og i tillegg til Ritchie Bros.’ fysiske ubegrensede auksjoner med ropende auksjonarier tilbyr selskapet nå også IronPlanets nettauksjoner og Marketplace E, et salgssted på Internett der selgere kan oppgi en minstepris. Alle disse salgskanalene resulterer i flere måter for kunder å delta på Internett på. Hver av disse kanalene har imidlertid unike fordeler for kjøpere og selgere som har med kontroll over prosessen, prissetting og tidsstyring å gjøre. Og det er det som utgjør den store forskjellen.
– For det første spiller geografien en stor rolle, påpeker Jacobo. – Det tar mye tid, penger og ressurser å transportere maskineri fra avsidesliggende steder til de nærmeste byene eller det europeiske kontinentet. Ved å selge utstyr på IronPlanet kan kundene våre selge fra sin egen stue og fortsatt få de høyeste budene, uansett om budene kommer fra en by i nærheten eller et annet kontinent, avslutter han.
Se også www.ritchiebros.com