Meny
21.05.2019

Myreze fra Bergen skal utfordre Al Jazeera

Da Epic Games inviterte norske MYREZE til Las Vegas for å vise seg frem på verdens største mediamesse, endte det med nok et prestisjeprosjekt i porteføljen.

Nå får Al Jezeeras argeste utfordrer Al Arabyia ny branding, design og visuell profil i programmene sine, levert direkte fra Bergen til Midt-Østen.
   Myreze er et gründerselskap med dyktige designerne og CG-artister som har fått mye oppmerksomhet for grafikken i prosjekter som Kinas månelanding, fotball-VM og tv-konseptet Lost in Time, produsert i samarbeid med TV Norge og the Future Group.
   Også Epic Games, selskapet bak spillsuksessen Fortnite, har fått øynene opp for Myreze - særlig den nyvinnende bruken av Unreal Engine i live produksjoner - og når NAB 2019 gikk av stabelen i Las Vegas før påske, var det med Epic og Myreze på samme scene.
   - Myreze er et av de mest fremstidsrettede selskapene i broadcast. Deres ekspertise i virtuelle produksjoner skaper nye og spennende former for innhold, slik som konserten de holdt her på NAB 2019. De flytter stadig grensene og vi gleder oss til å se hva de gjør fremover, sier Andy Blondin, teknisk produksjonsleder i Epic Games.
   Blant de som var tydelig imponert over det de fikk se, var den arabiske verdens nest største nyhetskanal, Al Arabyia, som når 25 millioner seere og 5 millioner husholdninger i 16 land, fra Tyrkia i øst til Marokko i vest. De tok raskt kontakt og i forrige uke ble kontrakten med Myreze signert.
   - Vi har beinhard konkurranse om å levere de mest fremtidsrettede TV-sendingene i vår region og med Myreze på laget har vi de beste forutsetningene. Vi er veldig fornøyde med å ha fått på plass et samarbeid som vil endre hverdagen for millioner av våre seere til det bedre, sier Fadi Radi, kreativ leder ved Alarabiya Network.
   Dermed blir det grafikk fra Bergen som vil møte seere i Midt-Østen og sør i Middelhavet når de får sine nyheter de neste årene. Alt fra åpningsvideoer i programmene til visuelle elementer på nettsidene vil leveres av Myreze. Det åpner et nytt marked og gir en ny type synlighet for selskapet.
   - Det er et privilegium å få jobbe med så mange spennende aktører internasjonalt, fra det kinesiske romfartsvesenet til Epic Games. Når vi nå får på plass dette samarbeidet med en stor nyhetskanal som Al Arabyia betyr at vårt arbeid vil gå på luften hver dag i mange år fremover. Dette er på mange måter større enn å bidra til en enkeltstående produksjon, sier CEO i Myreze, Bjørn Myhre.

« Tilbake

 CMS by Makeweb.no