Meny
19.04.2024

Motorolas Peach Fuzz Lady viser smarttelefoner i årets farge

I år viser motorola sitt samarbeid med fargeinstituttet Pantone på en ny og spennende måte, og flaggskipmodellene motorola razr 40 ultra og motorola edge 40 neo har begge blitt sluppet i årets farge "Peach Fuzz" (PANTONE 13-1023).

Kampanjen med Peach Fuzz Lady personifiserer samarbeidet og fikk mye oppmerksomhet både på T-banen i Stockholm og på sosiale medier. Kampanjen fremmer motorolas fokus på design, robusthet og at telefonene deres er for alle, uansett alder eller stil. 

Motorola har et langt og eksklusivt samarbeid med Pantone, som hvert år lanserer “årets farge” for å skape bevissthet rundt fargenes symbolske verdi. Klærne til Peach Fuzz Lady har stort sett blitt laget av resirkulerte materialer og det er ombruksdesigner Stina Löving som står bak kreasjonene. Motorola er stolte av samarbeidet, som passer godt inn i merkets bærekraftprofil. Kampanjen har blitt rullet ut i Sverige og de andre nordiske landene, både på TikTok, Instagram og tradisjonelle medier. Kampanjeeffekten har vært overveldende, og på kun 48 timer har Peach Fuzz Lady med razr-telefonen i hånden blitt sett av over 2 millioner på TikTok og fått mer enn tusen hengivne kommentarer. 

- Design, innovasjon og bærekraft er fundamentet i virksomheten vår, men samtidig liker vi å skille oss ut og jobber med glimt i øyet, sier Stine Jespersen, Head of Marketing Nordic hos motorola. Peach Fuzz Lady er en kombinasjon av alle våre viktigste verdier, samtidig som vi har klart å løfte frem samarbeidet med Pantone på en ny og morsom måte. Vi har fått fantastisk respons på kampanjen, noe som er veldig gøy.

 


 

Design og bærekraft

I nesten et århundre har Motorola fremmet teknologisk og mobil nyskapning med et sterkt fokus på design og trender.

Selskapet har hatt et partnerskap med Pantone siden 2022, der Motorola får tilgang til Pantones trendkunnskap, eksperter fra Color Institute™ og bruken av Pantone Color of the Year. Årets farge er derfor ett av fargevalgene på flaggskipmodellene motorola razr 40 ultra og motorola edge 40 neo.

 - Telefonene våre skal ha et moderne uttrykk og en appellerende design, der årets farge spiller en viktig rolle, fortsetter Stine Jespersen. Det at vi ga Peach Fuzz Lady et antrekk omdesignet på en leken og morsom måte, representerer merkevaren vår helt perfekt. 

Klærne til Peach Fuzz Lady er laget av ombruksdesigner Stina Löving, som brukte gjenbrukte materialer og resirkulering for å skape det unike antrekket. 

- Jeg ble så glad da Motorola spurte meg og jeg la virkelig hjertet mitt i dette, sier Stina Löving. Det har vært utrolig inspirerende å lage klærne til Peach Fuzz Lady. Jeg er svært opptatt av slow fashion og gjenbruk av ting som allerede har blitt produsert. Du trenger ikke lete lenge for å se skadene som forårsakes av fast fashion, så det føles godt å være en motvekt til det. 

CGI laget historien videre

En annen stor del av kampanjen har vært å produsere forskjellige typer animerte videoer der formålet har vært å vise hvordan Peach Fuzz Lady sprer peach fuzz på sin vei gjennom byen. De såkalte CGI-videoene har blitt delt både på motorolas egne kanaler, men også via influencer- og mediesamarbeid på tvers av Norden. I tillegg fikk Peach Fuzz Lady muligheten til å lyse opp Stockholm gjennom en CGI-video som ble projisert på et bygg i Stockholm sentrum. 

- Da årets farge ble annonsert, visste vi med en gang at vi ville lage en kampanje som kunne treffe de store massene, samtidig som den kunne vise til store trender fra sosiale plattformer, sier Isabelle Evers, seniorkonsulent hos Archetype. Når det gjaldt CGI-materialet, ønsket vi å bygge videre på historien til Peach Fuzz Lady som en fiktiv karakter. Hun er mer et symbol enn en ekte person, og hun sprer fuzz hvor enn hun går og gjør en vanlig dag til en spektakulær opplevelse.

« Tilbake

 CMS by Makeweb.no