Meny
25.01.2021

Maritime Truck med ni nye Terberg-maskiner

Seks nye og robuste terminaltraktorer håndterer nå store deler av transport av containere ved Oslo Havn.


– Arbeidsdagene til operatører og maskiner er lange og krevende, og da er det vesentlig å investere i kvalitet, sier Lars-Martin Vikor, daglig leder i Maritime Truck AS, om kjøpet av Terberg-traktorene.
   En betydelig andel av Østlandets import kommer inn over Oslo havn, og til tross for at Covid-19 har gitt nedgang i enkelte bransjer er aktiviteten ved havnen høyere enn noensinne.
   – Vi hadde rekordhåndtering av containerlast i august. Maritime Truck AS er ansvarlig for all frakt av containere fra skip til lager, med trekk som kan veie opp mot 60 tonn. Terminaltraktorene utsettes for høy belastning, og må skiftes i gjennomsnitt hvert femte år, forklarer Lars-Martin Vikor.

Strekker seg langt
På slutten av fjor året leverte N.C. Nielsen AS ni nye Terberg-maskiner til Maritime Truck. Seks av disse kjører for Ylliport som drifter Oslo Havn, mens tre håndterer terminaltjenester for PostNord på Alfaset.
   – Maritime Truck AS har i en årrekke foretrukket Terberg, og opplever at N.C. Nielsen strekker seg langt for et lønnsomt samarbeid. For å få kontrakten med PostNord måtte vi stille med maskiner vi ikke hadde, disse skaffet N.C. Nielsen på rekordraske tre uker, sier Vikor.

Utslippsfri havn
Den nye leasingavtalen for Terberg-maskinene er tegnet for fem år. Innen 2025 skal Oslo Havn være utslippsfri, og Lars-Martin Vikor mener inneværende periode blir den siste på fossilt brennstoff.
   – Vi forventer at Terberg har utslippsfrie alternativer for vårt segment på markedet innen 2025, når de nye traktorene går av med pensjon. Kvaliteten på maskinene og N.C. Nielsens profesjonelle oppfølging er helt vesentlig for oss som seriøs leverandør av tjenester og mannskap. Terberg-traktorene er driftssikre med godt førermiljø, det er nødvendig for stabil, effektiv og profesjonell håndtering av terminaltjenester, mener Vikor.
   Syv av Maritime Trucks nye maskiner er rene terminaltraktorer, som er solid bygget med helsveisede rammer, Lock-up girkasse, dobbeltvirkende hydraulikk og fremragende førerkomfort med automatisk helvendbare førerposisjoner. Maskinene er utstyrt med steg-5 motorer som tilfredsstiller de siste utslippskravene i markedet.


« Tilbake

 CMS by Makeweb.no