Lar forsikringskunder teste bilabonnement
Lang leveringstid på nye biler og stor usikkerhet i bilmarkedet gjør at flere vil velge å abonnere på bil fremfor å eie sin egen.
Frem mot jul vil Fremtinds kunder i Stor-Oslo, som får bilen sin vraket, få tilbud om erstatningsbil fra Fleks i én måned. Foto: Fremtind. – Mange som plutselig står
uten bil opplever at de har kort tid på å bestemme seg for hva de skal gjøre
videre. Skal jeg ha ny bil? Skal jeg kjøpe brukt, eller skal jeg abonnere
eller leie, spør Maren Brevik Klingen i Fremtind, forsikringsselskapet til
SpareBank 1 og DNB. Normalt dekker
bilforsikringen leiebil i sju dager når bilen vrakes. – Frem mot jul vil våre kunder i
Stor-Oslo, som får bilen sin vraket etter en skade, få tilbud om
erstatningsbil fra Fleks i én måned, sier Klingen. Store leveringsproblemer på elbiler Ett års ventetid på ny bil er ikke unormalt. Og lang leveringstid kan by på en krevende situasjon for dem som er avhengige av bil. – Å bruke våre biler som
erstatningsbil gjør at bilistene kan teste ut en ny måte å ha bil på. Det
gjør det enkelt for Fremtinds kunder, da de får en bil de kan velge å ha så
lenge de vil. Dette er en stor fordel i et presset bilmarked med lang
leveringstid, sier Fredrik Bjørge Johansen i Fleks. Etter én måned kan kundene
velge å forlenge avtalen med Fleks, for egen regning. – Vi håper mange av
pilotkundene ser fordelene med bilabonnement, slik at de ikke har behov for å
eie egen bil igjen, sier Bjørge Johansen. – Vi ønsker å tilby alle
kundene i piloten el-bil, uavhengig av hvilken bil de hadde før. Dette er
fordi vi ønsker å gjøre det enkelt for kundene å ta bærekraftige valg, sier
Klingen. momsfritak på selve bilen, men ikke delene er blant hovedårsakene til dette. Færre biler kan dekke samme transportbehov Norske biler står i ro 97 prosent av tiden . Det er dårlig utnyttelse av bilparken. Ved å bruke biler fra Fleks som erstatningsbil, mens kunden venter på ny bil eller på å bestemme seg for hva hen skal gjøre, utnyttes bilparken bedre.– Vi vet at folk har behov
for et mer fleksibelt bilhold med mulighet for både å bytte bilen, dele eller
pause bilen når de ikke har bruk for den. Dette gir bedre utnyttelse og færre
biler kan dekke det samme transportbehovet, sier Bjørge Johansen. |