Lanserer taleanalyse i Adobe Analytics Cloud
Adobe Analytics Cloud får nye funksjoner for taleanalyse, slik at virksomheter kan levere mer personaliserte kundeopplevelser og bygge merkelojalitet gjennom talebaserte grensesnitt.
Fremveksten av talestyrte løsninger og personlige stemmeassistenter, for eksempel Amazon Alexa, Apple Siri og Microsoft Cortana endrer måten vi interagerer med tingene på og stiller helt nye krav til morgendagens digitalmarkedsførere. En ny undersøkelse fra Adobe viser at nettsalget av talestyrte enheter har vokst med 39 prosent på ett år.
I lys av denne utviklingen lanserer Adobe nå en rekke nye funksjoner i Analytics Cloud, som lar markedsførere samle og integrere taledata fra personlige stemmeassistenter. Gjennom å analysere taledata, kombinert med kunstig intelligens og maskinlæring i Adobe Sensei, får virksomheter en enda dypere forbrukerinnsikt. Denne informasjonen kan så implementeres i andre digitale markedsføringskanaler og gi grunnlag for å skape bedre skreddersydde kundeopplevelser.
– De nye funksjonene i Analytics Cloud gjør det mulig å samle inn og analysere store mengder taledata og samtidig ivareta strenge krav til personvern. Analysemetoden vil bidra til en mer personlig og engasjerende markedsføring, som i større grad appellerer til kundene, sier Imran Afzal, nordisk markedssjef for Adobe Experience Cloud.
Gjennom Adobe Analytics Cloud støttes alle de store taleplattformene som Amazon Alexa, Apple Siri, Google Assistant, Microsoft Cortana og Samsung Bixby.