KIWI lanserer ”Billig middag for én”
KIWI jobber for å gjøre kundenes hverdag både enklere og grønnere. En ny serie med billige middagsprodukter i enkeltpakninger skal sørge for at kundene slipper å kjøpe, lage og kaste mer mat enn de trenger.
I Norge bor nesten 900 000 personer alene, og én av fire av oss spiser middag alene i hverdagen, viser undersøkelsen ”Middagsdagboken 2017” fra Ipsos.
‒ I løpet av en uke har annenhver nordmann spist minst én middag alene, sier KIWI-sjef Jan Paul Bjørkøy. Han mener mindre husholdninger har vært en forsømt gruppe.
– Matkasting er en enorm miljøutfordring. Vi i KIWI har lenge jobbet for å kaste mindre selv, og vi har satt som mål å redusere eget matsvinn med 50 prosent innen 2025. Samtidig ønsker vi å hjelpe kundene våre med å kaste mindre mat hjemme. I snitt kaster det norske folk 42 kilo mat i året og hver åttende handlepose går i søpla, sier KIWI-sjefen.
Sunn fornuft, sunn økonomi
Middagsproduktene er ofte er tilpasset større husholdninger, og KIWI har derfor har jobbet frem en helt ny serie med billige middagsprodukter for én.
Serien består av ni ulike enkeltpakninger med populære middagsprodukter, deriblant kyllingfilet, laksefilet, strimlet svinekjøtt og rødbeteburger. KIWI-sjefen har stor tro på serien.
– I 2015 lanserte vi en ny serie med mindre brød, og nå selger vi rundt 100.000 småbrød i uka. Vi har også hatt stor suksess med vår ”Kjøp 1, betal for 1”-kampanje, som ble lansert som et svar på konkurrentenes kvantumsrabatter. I KIWI skal du ikke måtte kjøpe mer enn du trenger for å få en lav pris, sier han.
Prisen på produktene i serien ”Billig middag for én” er satt til 19,90 og 29,90 kroner.
– Det skal ikke straffe seg å kjøpe og kaste mindre. Det er sunn fornuft, og sunn økonomi, avslutter KIWI-sjefen.