Ja til bilen i Oslo er blitt nettavis
Med 22.500 FB-medlemmer i ryggen lanserer nå Nyhetsavisen Ja til bilen i Oslo en egen nettavis. – Vi skal dekke samferdsel i Oslo så tett og nådeløst vi klarer, sier Jarle Aabø.
Bomringer, bilfritt byliv og utekontorer har skapt et sjeldent stort engasjement i landets hovedstad og nabofylkene. Bare hos Nyhetsavisen Ja til bilen i Oslo på FB likes det og kommenteres det 6000–7000 ganger hver dag i snitt.
Nå er Norges første avis kun på FB tatt steget videre og har skapt sitt eget nettsted.
– Dette betyr at vi kan produsere nyhetsartikler i mer tradisjonell form og lengde. Vi tar også eierskap til egen kanal og vi kan tilby annonser, sier Aabø.
Redaksjonen består av 16 medarbeidere, der syv har kun som oppdrag å slette upassende innlegg.
– La det ikke være noen tvil. Vi tar upassende innlegg på det dypeste alvor. Vi sletter lynraskt. Samtidig blokkerer vi troll. Så langt er snart 80 hatefulle nettroll kastet ut og blokkert.
Av toppsaker levert det første døgnet er at Raymond Johansen er på seksdagerstur til San Francisco og svir av mange tusen kroner, norsk musiker på jobb brukte 40 minutter fra Karl Johansgate til Oslo Rådhus og brannsjefen i Oslo krever at Ap-byrådet iverksetter en risiko- og sårbarhetsanalyse for å sikre nødetatenes fremkommelighet i det bilfrie Oslo.
– Mens nettavisen legger ut egenproduserte saker, lar vi andres nyheter og den sterke debatten gå på nyhetsavisens FB-vegg, avslutter Aabø.
Se også, www.jatilbilenioslo.no