Høyaktuelt på Norges Varemesse i februar
Bransjemessen Logistikk & Transport arrangeres i messesenteret på Lillestrøm 11. og 12. februar 2015. Messen er bare åpen for representanter for næringslivet og den offentlige sektoren. På samme tid og på samme sted arrangeres de parallelle messene Butikkleverandør, Fastfood & Café, Restaurantexpo, Empack og e-commerce Norge.
Blant utstillerne finner vi kjente produsenter og leverandører innenfor logistikk- og transportbransjen som ACT Logimark, Barcom, Bring, Eson Pac Norge, Greencarrier, Hogia, KGH, MULTIVAC, Strømbergs Plast og Zetatrade.
Under messen blir det anledning til å følge høyaktuelle og kostnadsfrie seminarer. Blant talerne på disse seminarene kan nevnes Port Director, Oslo Havn, Anne Sigrid Hamran, formann i Logistikkforeningen og Business Manager, Centiro Solutions, Cato Hoberg, styreleder, Lean Forum Norge, Ottar Henriksen, administrerende direktør, UPS Norden, Boris Dobberstein, undervisningsleder, Den norske emballasjeforening, Yngve Krokann og merkevaredesigner Rowland Heming.
Lynkurs om ATA Carnet
Tanja Todal Miller, Oslo Chamber of Commerce, holder et kurs om hvordan man kan spare tid og penger med ATA-carnet, som er et tolldokument for midlertidig innførsel av varer, og som for eksempel brukes når man deltar på messer i utlandet. Dokumentet forenkler tollekspedisjonen og erstatter alle eksport-, import- og transitteringsdokumenter. Ett ATA-carnet kan brukes på flere reiser, og man slipper å deponere for toll og avgifter. Det brukes i dag i over 70 land på verdensbasis.
Brings e-handelskole
Anne Murstad fra Posten Norge vil holde et seminar med tittelen “Fra netthandel til handel over alt”. Seminaret bygger på følgende kjensgjerning: Det handler ikke lenger om hvodan bedriftene vil selge, men hvordan kundene vil kjøpe. Med utgangspunkt i kundereisen og hva som må til før, under og etter kjøp, får de som følger dette foredraget, blant annet høre om hvordan man holder riktig fokus, hvordan konkurransebildet egentlig ser ut, hvordan man får de riktige kundene, hvordan man skal engasjere kundene slik at de jobber for en selv, hvordan øke antall gjennomførte kjøp og hva som må til for å satse internasjonalt.