Meny
04.07.2014

Gevir forsterker kundeopplevelsen digitalt

Gevir er godt kjent i motebransjen for hår og make-up, og nå har den populære frisørsalongen øverst på Grünerløkka satt i gang et prøveprosjekt med Microsoft. De vil tilby sine kunder inspirasjon til frisyrer og sminke med det raske, tynne og lette nettbrettet Surface 2.

 

Frisør, makeup-artist og Gevir-gründer Agnes Gulbrandsen sier hun lenge har vært nysgjerrig på hvordan teknologi kan være med på å gi en merverdi til kundeopplevelsen.
  – Gevir er en salong som er drevet ene og alene på rykte og gode kundeopplevelser i form av artisteri og det å hente frem skjønnhet hos den enkelte. Alle kundene får den samme stjernebehandlingen. Samarbeidet med Microsoft gir oss muligheten til å forsterke besøket hos oss ytterligere i form av å tilby en kilde til inspirasjon. Våre kunder er som oftest lenge i salongen, og ved tilby skreddersydd digitalt innhold i form av filmer, reportasjer og eksperttips gir vi kundene noe mer enn før, sier hun.

Ferskt innhold
Det vil være nettbrettet Surface 2 som er tilgjengelig for kundene i salongen, sier Christine Korme, kommunikasjonsdirektør i Microsoft.
  – Det Gevir gjør her, er et godt eksempel på hvordan teknologi forholdsvis enkelt kan brukes for å styrke kundeopplevelser. Med godt tilrettelagt innhold tilbys kundene noe unikt, enten man søker inspirasjon eller vil sjekke e-post, sier Korme  

Digitalt supplement
Agnes Gulbrandsen påpeker at Gevirs kunder forventer mer enn en bunke med gamle moteblader. 
  – Våre kunder kommer til oss fordi de vet de får noe mer enn bare styling og klipp. Det er totalopplevelsen vi er opptatt av å levere. Med Surface kan både vi og kundene våre være oppdatert til enhver tid. Vi skal fortsatt ha de siste papirutgavene av nasjonale og internasjonale motemagasiner tilgjengelig, men du ville ikke finne utdaterte ukeblader og papiraviser hos oss, sier hun.

Teknologi og mote
– Som teknologibedrift er det spennende å se hvordan teknologi kan introduseres i for oss helt nye miljøer. Det blir interessant å høre gjestenes tilbakemeldinger, avslutter Korme.

« Tilbake

 CMS by Makeweb.no