
Søker patent på ny, norsk oppfinnelse
Nå lanseres det første produktet på markedet, en serie majones der hvert enkelt familiemedlem selv kan velge hvor tykk stripe de ønsker på brødskiven.
Løser problemer
– Den smarte korken er svært enkel i bruk og løser et problem de fleste kjenner seg igjen i.
I dag er det mange som kjøper majones i pakker, og den i familien som åpner pakken, bestemmer også hvor stor åpning det skal klippes.
Nå kan vi la saksen bli i skuffen, sier markedsdirektør Lise Godfrey i O.Kavli AS.
Patent
O.Kavli AS har søkt patent på den nye løsningen. Søknad ble sendt allerede i mai, men det er en møysommelig prosess å få patent på nye oppfinnelser.
Svaret på patentsøknaden er ikke ventet før om noen måneder. I mellomtiden har O.Kavli AS utstyrt sin nye majonesserie med den smarte korken.
Forbrukerne tilfredse
– Produktet har bare vært i handelen i noen uker, og vi har fått en strøm av gratulasjonshenvendelser som sier at vi nå har funnet løsningen på et irriterende hverdagsproblem, sier Godfrey.
Målet er at den smarte tubekorken skal bli en like stor suksess som smøreosten, som fortsatt er en stor suksess 85 år etter at den første pakken ble produsert. Osten eksporteres i dag til en rekke land rundt om i verden.