
15.06.2012
Mer Havyard-suksess i India
Havyard Group er et bevis på at det er mulig for et norsk selskap å gjøre vellykkede foretninger i India.
Konsernet har nok en gang signert en kontrakt for levering av et PSV-fartøy til Global Offshore med en opsjon på yterligere en leveranse. Siden 2005 er kontrakter til en verdi av 2 milliarder kroner inngått med det indiske rederiet.
Dette vil bli offshorefartøy nummer 7 og 8 fra Havyard til Global Offshore. Fem skip er allerede bygd og levert fra Havyard Technology i Leirvik, Norge. Det Fossnavåg-baserte selskapet er også i gang med å bygge et fartøy av Havyard 832-design, som skal leveres fra Leirvik-verftet i mars neste år. Og for ikke lenge siden ble den siste kontrakten for et fartøy av Havyard 832-design signert. Kontrakten har en verdi på 270 millioner kroner, og skipet skal leveres i juli neste år. De 8 båtene har en totalsum på 2 milliarder kroner.
Et industrieventyr
– Dette er som et lite norsk industrieventyr. Og det som er så givende i dette samarbeidet, er at vi lærer noe nytt nesten hver eneste dag. Vi er selvsagt også svært fornøyd med å ha en kunde som Global, som viser oss tillit igjen og igjen. Og vi skal vise dem at vi er tilliten verdig, sier Geir Johan Bakke i Havyard Group.
Global Offshore har 12 fartøy. Av disse er 5 PSV-fartøy, 6 ankerhåndteringsfartøy og en større lekter. Rederiet opererer disse fartøyene i Nordsjøen, Brasil, India og Vest-Afrika.
Leverer varene
Aditya Garware, nestleder i styret og administrerende direktør i Global Offshore, er meget fornøyd med de fartøyene som Havyard har levert, og det er grunnen til at de har fortsatt med å plassere ordrer hos Havyard Group. – Selv om Havyards norskbygde fartøy kan koste mer enn fartøy fra enkelte andre land, er kvaliteten og påliteligheten til disse fartøyene ekstremt tilfredsstillende, uttaler Aditya Garware. – I tillegg er driftskostnadene lave. Det innebærer at tiden da fartøyene ikke er utleid, blir kortest mulig. Havyards fartøy har også en tendens til å holde seg godt i verdi i flere år etter levering, avslutter Garware.
Kilde: Havyard
Dette vil bli offshorefartøy nummer 7 og 8 fra Havyard til Global Offshore. Fem skip er allerede bygd og levert fra Havyard Technology i Leirvik, Norge. Det Fossnavåg-baserte selskapet er også i gang med å bygge et fartøy av Havyard 832-design, som skal leveres fra Leirvik-verftet i mars neste år. Og for ikke lenge siden ble den siste kontrakten for et fartøy av Havyard 832-design signert. Kontrakten har en verdi på 270 millioner kroner, og skipet skal leveres i juli neste år. De 8 båtene har en totalsum på 2 milliarder kroner.
Et industrieventyr
– Dette er som et lite norsk industrieventyr. Og det som er så givende i dette samarbeidet, er at vi lærer noe nytt nesten hver eneste dag. Vi er selvsagt også svært fornøyd med å ha en kunde som Global, som viser oss tillit igjen og igjen. Og vi skal vise dem at vi er tilliten verdig, sier Geir Johan Bakke i Havyard Group.
Global Offshore har 12 fartøy. Av disse er 5 PSV-fartøy, 6 ankerhåndteringsfartøy og en større lekter. Rederiet opererer disse fartøyene i Nordsjøen, Brasil, India og Vest-Afrika.
Leverer varene
Aditya Garware, nestleder i styret og administrerende direktør i Global Offshore, er meget fornøyd med de fartøyene som Havyard har levert, og det er grunnen til at de har fortsatt med å plassere ordrer hos Havyard Group. – Selv om Havyards norskbygde fartøy kan koste mer enn fartøy fra enkelte andre land, er kvaliteten og påliteligheten til disse fartøyene ekstremt tilfredsstillende, uttaler Aditya Garware. – I tillegg er driftskostnadene lave. Det innebærer at tiden da fartøyene ikke er utleid, blir kortest mulig. Havyards fartøy har også en tendens til å holde seg godt i verdi i flere år etter levering, avslutter Garware.
Kilde: Havyard