Fargeglade hodetelefoner
6.1.2014 En gang var en hodemikrotelefon en teknisk enhet som ble brukt av musikkentusiaster og resepsjonister. Dagens hodemikrotelefoner derimot har flyttet inn på livsstilsmarkedet.
Danske Sandberg har jobbet med hodemikrotelefonteknologi i 17 år. Det er solgt hundretusenvis av hodemikrotelefoner med Sandberg-logo som har levert god lyd og robust design til forbrukervennlige priser. Men design har hatt en lavere prioritet enn lydopplevelsen, og dette skal det nå bli en endring på.
Adm. dir. i Sandberg A/S, Martin Hollerup, sier: – I ettertid må vi bare erkjenne at mens vi har nerdet med lekker lyd, har konkurrentene våre løpt av gårde med en mengde kunder som er mer designorientert. Så vi har litt å ta igjen. Vi har rett og slett vært bakpå når det gjelder design.
Sandberg ser det som sin oppgave å tenke på teknologi som en bekledningsgjenstand uten at det skal gå på bekostning av god lyd og en behagelig opplevelse. Dette har resultert i mange vakre hodemikrotelefoner i ulike farger på et attraktivt prisnivå. Direktøren oppsummerer ved å si: – Vi kan jo bare håpe at kundene vil velge å kjøpe flere hodemikrotelefoner, slik at de har en til ethvert antrekk og humør.