En av Norges eldste messer har større ambisjoner enn noen gang
I over 60 år har Bygg Reis Deg vært Norges viktigste møteplass for byggenæringen. Mange år senere lever messen i beste velgående – og har større ambisjoner enn noen gang. Med ny ledelse og en solid organisasjon ser Bygg Reis Deg fremover.
– Målet vårt er å revitalisere en solid grunnstein for byggenæringen og å skape et levedyktig messekonsept som holder på i mange tiår til. Vi ønsker å ivareta Bygg Reis Deg sin historie, videreutvikle konseptet og igangsette nye initiativer som tar messen til nye høyder, sier Gunnar Glavin Nybø, administrerende direktør, Bygg Reis Deg AS.
Første gang i 1954
Den første Bygg Reis Deg-messen ble arrangert på Festningsplassen på Akershus Festning i 1954. Byggeskikk og byggemåter er endret fra den gang, og markedet er ganske annerledes, men behovet og ønsket om kunnskapsformidling er fortsatt til stede. Fokus på verdiskapende tjenester rundt byggenæringen er blitt en viktig suksessfaktor for messen. Allerede i 1983 introduserte Bygg Reis Deg i samarbeid med Norsk Data seminarer om bruk av datateknikk i byggebransjen. Dette var starten på en utvikling av informasjonsteknologi i bransjen.
«Det norske byggemøte»
– Vi har som visjon å utvikle «Byggenæringens viktigste møteplass» og lover alle besøkende at de vil få følelsen av å ligge «ett skritt foran» ved å delta på Bygg Reis Deg 2017. I år setter vi fokus på viktige tema som; bærekraft, urbanisering og digitalisering. Årets nyhet er at vi samler seminarer, konferanser og sosiale møteplasser under fellesbetegnelsen «Det norske byggemøte». Vi har erfart at byggenæringen har mange gode møteplasser, men få steder der samtlige målgrupper kan møtes og diskutere felles utfordringer for hele næringen. Dette ønsker vi å gjøre noe med, og derfor etablerer vi «Det norske byggemøte». Her skal vi sette dagsorden, løfte frem de gode løsningene, invitere til dialog og skape stolthet for Norges største landbaserte næring, fortsetter Nybø.
Nor Dan med fra starten
På Bygg Reis Deg har utstillere mulighet for å vise besøkende, resten av næringen og ikke minst politiske og offentlige organer, byggenæringens ansikt utad og gi fagfolk verdifull informasjon og svar på mange av deres behov. En av flere utstillerne som har vært med fra begynnelsen, er NorDan AS.
Bygg Reis Deg er den største profesjonelle arenaen for bygg og anlegg i Norge og er ledende innenfor utviklingen av bransjen. Vi bruker messen for å vise bredden i vårt sortiment, fortelle om nye konsepter, merkevarebygging og få tilbakemeldinger på produktene våre. Bygg Reis Deg trekker et mangfold av mennesker – her treffer vi nye og gamle kunder. De siste årene har vi også opplevd at det kommer betydelig flere internasjonale selskaper til messen. Det gjør det enda mer attraktivt for oss å være med, sier Anders Roulund, Group Marketing Manager, NorDan AS.