Meny
07.05.2018

Eltel Norge styrker sin ledelse i markedet

Eltel Norge velger IFS Field Service Management og Accenture for å forbedre effektiviteten til over 500 serviceteknikere. Selskapet styrker dermed sin ledelse i markedet og forbedrer kundetilfredsheten med IFS Field Service Management.

Forretningssystemleverandøren IFS, kunngjorde nylig at Eltel Norge har valgt IFS Field Service Management (IFS FSM) og Accenture for å styrke sin posisjon som den ledende leverandøren av tekniske tjenester for kritisk infrastruktur innen kraft og kommunikasjon i Norden, Polen og Tyskland. IFS FSM skal implementeres som kjernen i Eltels teknologiske plattform.

Økt samhandling
I 2017 startet Eltel en omstillingsprosess for sin mobile arbeidskraft, med den hensikt å styrke ledelsen i markedet og optimalisere egne tjenester. Ett viktig steg var å identifisere en markedsledende bemanningsløsning for Eltels operasjoner i Norge. Etter nøye vurdering valgte Eltel IFS Field Service Management, inkludert funksjoner for planlegging og optimalisering samt kundedialog. Accenture vil tilby program- og endringsledelse samt andre konsulenttjenester til Eltel.
   – Dette prosjektet ble startet for å løfte Eltel til nye høyder og sikre sin posisjon som tjenesteleverandør nummer én i Norge. IFS Field Service Management kommer til å gi våre teknikere verktøyene de trenger for å optimalisere måten vi jobber på. Det vil tilrettelegge for kontinuerlig forbedring og øke samhandlingen med våre kunder, sier Thor-Egel Bråthen, adm. direktør for Eltel i Norge.

Sikrer rask gevinst
Eltel-gruppen har brukt IFS' løsninger siden år 2000, da de først tok i bruk IFS Applications. Den nye implementeringen av IFS Field Service Management vil styrke selskapets innsats i å redusere tid brukt på produksjon og styring av ressurser.  Løsningen vil tas i bruk av over 500 serviceteknikere ute i felt og 30 kontormedarbeidere.
   – Vi er glade for at Eltel har valgt å implementere mer av våre løsninger i sin bedrift etter nesten 20 års samarbeid. Dette befester vår sterke posisjon blant service-orienterte virksomheter og vårt fokus på utvikling av verdensledende løsninger for serviceteknikere ute i felt. Sammen med Accenture, vil vi sørge for en effektiv implementering som sikrer rask gevinst for Eltels investering i IFS Field Service Management, sier Glenn Arnesen, administrerende direktør i IFS Scandinavia.

Se også www.eltelnetworks.com, www.accenture.com/no og www.ifsworld.com/no

« Tilbake

 CMS by Makeweb.no