Citybox lanserer innsjekkingsterminaler sammen med teknologiselskapet Heisenbug
Hotellkjeden Citybox lanserer egenutviklede innsjekkingsterminaler i samarbeid med teknologifirmaet Heisenbug. Terminalene, som er utviklet for å håndtere gjestereisen fra innsjekk til utsjekk markerer et nytt skritt i Citybox' mål om å tilby den mest sømløse kundeopplevelsen i bransjen.
Det er mange år siden
Citybox, som den første hotellkjeden i Norge byttet ut den tradisjonelle
resepsjonen med innsjekkingsterminaler. I fjor lanserte selskapet første del av
sin nye gjestereise som en del av omfattende rebranding av selskapet. Nå har hotellkjeden
tatt neste steg videre og lanserer sine egne innsjekkingsterminaler i samarbeid
med Heisenbug.
-Siden oppstart har Citybox sitt konsept
vært forankret i at en tradisjonell resepsjon er unødvendig, fordyrende og en
irriterende tidstyv for gjestene. Oppgjennom tiden har vi hatt ulike
innsjekkingsterminaler, men nå har vi endelig tatt skrittet videre og utviklet
våre helt egne terminaler, tilpasset våre behov og vår tanke om
hvordan gjestereisen bør være, sier Eivind Hjulstad, CEO i Citybox.
Teknologiselskapet
Heisenbug har stått for selve utviklingen, i tett samarbeid med Citybox og
ansatte fra alle avdelinger. Design av selve terminalen og møbel er gjort av
hotellkjedens egen Head of Interior & Design, Kristine Holtås.
Terminalen håndterer i
dag alt fra innsjekk, utsjekk, betaling, i tillegg til å muliggjøre oppbevaring
av bagasje ved både ankomst og avreise. Terminalene tilrettelegger også for
ID-scanning, og ytterligere funksjonaliteter ligger allerede i planene. Dersom
gjester opplever utfordringer i en av prosessene, varsler terminalene selv
ansatte på hotellet. Målet er at verter skal dukke opp før gjesten selv har
innsett at de har en utfordring.
-Disse kioskene er mer enn bare innsjekk; de utfører nesten alle oppgavene en tradisjonell resepsjon gjør, og sikrer en brukervennlig opplevelse med tilhørende effektivitet som er målt og verifisert til å fullføres på under 50 sekunder. Dette bidrar ikke bare til en forbedret gjesteopplevelse, men også til optimalisering av hotelldrift for Citybox, sier Tibor Mæhlum, Head of Business i Heisenbug.
Med introduksjonen av
nye innsjekkingsterminaler bygger Citybox videre på sin visjon om å
revolusjonere gjesteopplevelsen, en visjon som har stått fast siden fjerning av
den tradisjonelle resepsjonen. Målet med prosjektet har vært å lage en terminal
som håndterer kundereisen på en rask og trygg måte. Den foreløpige rekorden for
innsjekk er nå 43,2 sekunder.
-Vi har sett på hvert steg i en gjestereise og komprimert den på den mest sømløse måten for at våre gjester får en trygg, enkel og ikke minst superrask innsjekk på våre hotell. Hadde det vært en verdensrekord i hurtiginnsjekk, er jeg sikker på at en av våre gjester ville hatt denne rekorden, sier Eivind Hjulstad, CEO i Citybox.
-Å tenke utenfor boksen har ført oss til å sette en ny standard for effektivitet og brukervennlighet i innsjekkingsprosessen, og dette er bare starten, sier Eivind Hjulstad, CEO i Citybox.
De nye innsjekkingsterminalene er i drift på Citybox Bergen og deres nyeste hotell; Citybox Helsinki. De rulles fortløpende ut på eksisterende hoteller i tillegg til Citybox Stockholm og Citybox Brussels som skal åpne til sommeren.