Adobe satser stort på de mindre
Adobe har utviklet ny produktportefølje for å møte SMB-virksomheters behov for digitalisering, personalisert markedsføring og å skape engasjerende netthandelsopplevelser.
Adobes forsterkede satsing mot mindre virksomheter skjer i forlengelsen av oppkjøpet av e-handelsplattformen Magento og marketing automation-systemet Marketo for til sammen 6,43 mrd. dollar i 2018.
- Oppkjøpet av Magento og Marketo ga oss en dypere forståelse for kommersielle virksomheters behov. Det har gitt oss mulighet til å kunne tilby virksomheter i alle størrelser en moderne infrastruktur som er nødvendig for å drive en digital forretning, sier Gary Specter, vice president og global ansvarlig for GTM, Commercial Business i Adobe.
Adobes nye produktportefølje for SMB-markedet inkluderer bl.a. Adobe Analytics Foundation, Marketo Engage, Adobe Stock-integrasjon med Magento Commerce og Adobe Sign til SMB-er.
Adobe Analytics Foundation: Adobe Analytics gir virksomheter verktøy til å forbedre kundeopplevelser via dataanalyse. Nye Adobe Analytics Foundation tilbyr profesjonell dataanalyse for SMB-virksomheter, som kan implementere verktøyene på et nivå i henhold til forretningsstørrelse. Løsningen kan skaleres opp hvis virksomheten vokser.
Adobe Sign for Small Business: Nye Adobe Sign for Small Business har e-signatur-funksjonalitet skreddersydd for mindre virksomheter. Sammen med Adobe Scan og Adobe Acrobat hjelper Adobe Sign for Small Business mindre virksomheter med å digitalisere arbeidsflyten der det benyttes underskrifter, eksempelvis nye kundeavtaler, kontrakter, godkjennelser osv.
Magento Commerce: Magento Commerce inneholder en rekke skybaserte omnikanal-løsninger til SMB-virksomheter som gjør det enkelt å integrere digitale og fysiske shoppingopplevelser. Den nye integrasjonen mellom Adobe Stock og Magento Commerce gir bedre brukergrensesnitt i Magento, hvor brukeren enkelt kan søke og finne, se forhåndsvisninger og integrere lisensierte Adobe Stock-bilder i plattformen – uten å bytte mellom programmer og nettlesere. Denne nye funksjonen gir SMB-virksomheter med Adobe Stock-abonnement rask tilgang til Adobe Stocks over 130 millioner bilder, maler og 3D-effekter, i tillegg til 8 millioner videoklipp og 750 000 premiumbilder.
Marketo Engage: Med Marketo Engage kan man bedre målrette annonser og samtidig måle effekt gjennom hele kundereisen. Marketo Engage offentliggjorde nylig oppdateringer til ABM Essentials, som hjelper både SMB-virksomheter og store B2B-virksomheter å komme i gang med Account Based Marketing. I tillegg får brukerne av Marketo Engage tilgang til over 65 000 annonsører som del av det globale Marketing Nation-community, hvor medlemmer deler erfaringer.
Creative Cloud for Teams: Med Creative Cloud for Teams kan virksomheter enkelt implementere de Adobe-appene som passer deres behov. Med enkel lisensstyring, høy datasikkerhet og teknisk support kan virksomheter jobbe effektivt og få mest mulig ut av programvareinvesteringen. Med Creative Cloud Libraries kan team dele filer og mapper sikkert og samtidig holde oversikt over tidligere versjoner og endringer. Creative Cloud desktop-applikasjonen organiserer brukernes Adobe-verktøy på en personalisert måte som viser hvilke apper som er installert og hvilke som skal oppdateres. Den foreslår også nye Adobe-apper.
Utover den nye porteføljen til SMB-virksomheter blir Magento Commerce i fremtiden også tilgjengelig via både Microsoft Azure og Amazon Web Services. Magentos kunder får dermed flere valgmuligheter når de skal velge skytilbyder.