23.10.2013
Nye produkter fra Q-Meieriene
Etter over et halvt år med hemmelighold og frykt for kopiering fra hovedkonkurrenten lykkes Q-Meieriene med å være først med sine nye revolusjonerende produkter. Nå lanserer det lille meieriet, sammen med to av Norges best likte godismerker, NonStop Yoghurt og Oreo Yoghurt. Lanseringen er Apple-inspirert, dog i det lille meieriets stil.
Våget ikke å invitere pressen
– Vi har fryktet at vi nok en gang skulle bli kopiert av konkurrenten og bli overkjørt av gigantiske markedsbudsjetter. Derfor har vi gitt munnkurv til alle som har vært involvert i prosjektet, og har valgt å presentere produktene på denne måten. Av samme årsak har vi heller ikke våget å invitere noen på vår egen PR-konferanse. Vi er stolte over i dag å kunne vise norske forbrukere produkter de aldri har sett maken til, sa en glad Q-Sjef Bent Myrdahl.
Samarbeid
Q-Meieriene sitt samarbeid med NonStop og Oreo er enestående i yoghurthyllen og er et spennende steg for å fornye og tenke annerledes når det gjelder produktutvikling.
– At Norges trolig mest kjente godisprodusent har lyst å samarbeide med oss tar vi som en stor annerkjennelse. For å kunne hevde oss i kampen mot den superdominante konkurrenten er vi helt avhengig av å tenke nytt, også på hvordan vi fremstiller produktene våre. Dette er et spennende eksempel nytenkning, sier Bent Myrdahl.
NonStop yoghurt fra Q-Meieriene består av NonStop i biter som er plassert i lokket og vaniljeyoghurt fra Q-Meieriene. Dette røres sammen i et praktisk beger. Oreoyoghurt er laget på tilsvarende måte. Produktene lanseres i norske butikker i dag mandag.
Forbrukerne etterspør større utvalg
– Vi jobber alltid for å finne nye produkter i meierihyllene. Når nå forbrukerne også etterspør noe skikkelig godt og som de kan kose seg med, ja da tror vi NonStop og Oreo yoghurt har en plass i markedet, avslutter Bent Myrdahl.
– Vi har fryktet at vi nok en gang skulle bli kopiert av konkurrenten og bli overkjørt av gigantiske markedsbudsjetter. Derfor har vi gitt munnkurv til alle som har vært involvert i prosjektet, og har valgt å presentere produktene på denne måten. Av samme årsak har vi heller ikke våget å invitere noen på vår egen PR-konferanse. Vi er stolte over i dag å kunne vise norske forbrukere produkter de aldri har sett maken til, sa en glad Q-Sjef Bent Myrdahl.
Samarbeid
Q-Meieriene sitt samarbeid med NonStop og Oreo er enestående i yoghurthyllen og er et spennende steg for å fornye og tenke annerledes når det gjelder produktutvikling.
– At Norges trolig mest kjente godisprodusent har lyst å samarbeide med oss tar vi som en stor annerkjennelse. For å kunne hevde oss i kampen mot den superdominante konkurrenten er vi helt avhengig av å tenke nytt, også på hvordan vi fremstiller produktene våre. Dette er et spennende eksempel nytenkning, sier Bent Myrdahl.
NonStop yoghurt fra Q-Meieriene består av NonStop i biter som er plassert i lokket og vaniljeyoghurt fra Q-Meieriene. Dette røres sammen i et praktisk beger. Oreoyoghurt er laget på tilsvarende måte. Produktene lanseres i norske butikker i dag mandag.
Forbrukerne etterspør større utvalg
– Vi jobber alltid for å finne nye produkter i meierihyllene. Når nå forbrukerne også etterspør noe skikkelig godt og som de kan kose seg med, ja da tror vi NonStop og Oreo yoghurt har en plass i markedet, avslutter Bent Myrdahl.