04.07.2013
Singapore er kåret til den beste konferansebyen i Asia
De siste ti årene har Singapore blitt kåret til den beste konferansebyen i Asia, og for en stund siden fikk byen nok en gang denne utmerkelsen. Singapore er den eneste asiatiske byen på listen over de ti beste konferansebyene i verden.
Det er International Congress and Convention Association (ICCA) som i år igjen har kåret de ti beste byene for konferanser og kongresser. Singapore er den eneste asiatiske byen på listen, i selskap med byer som Wien, Paris, Madrid, Berlin og Barcelona.
Rekordår i Singapore
Utmerkelsen er et resultat av et rekordår for Singapore. Byen var vertskap for hele 150 ICCA-arrangementer i 2012, en økning på 5,6 prosent fra året før. Sammenlignet med økningen på 4,4 prosent fra 2010 til 2011 er årets tall en fortsettelse på en positiv trend.
Økningen skyldes ikke minst en gjennomarbeidet og kontinuerlig innsats innenfor MICE-industrien i Singapore.
– Konkurransen i dette markedet har aldri vært hardere, og Singapore konkurrerer mot mange verdige byer som alle satser på MICE-industrien. Vi tror at vi beveger oss i riktig retning gjennom å tilby originalt innhold, inngående kjennskap til markedet og solide plattformer for nettverksbygging og kunnskapsutveksling, sier Neeta Lachmandas, assisterende direktør hos Singapore Tourism Board.
Populært turistland
Den økte innsatsen gir også utslag i statistikken. Fra januar til september 2012 ble det registrert hele 2,5 millioner forretningsreisende. Det estimeres at de totalt har tilført landet ca. 4,4 milliarder euro.
De gode tallene innenfor MICE representerer en generell turistsuksess i Singapore. I 2012 hadde landet et rekordhøyt antall turister. 14,4 millioner besøkende ga tilsammen en omsetning på rundt 17,4 milliarder euro.
I 2014 regner man med å få 14,8–15,5 millioner turister, med en omsetning opp mot 25,5 milliarder euro.
Singapore vil fortsette suksessen
De turistansvarlige i Singapore hviler ikke på laurbærene til tross for den internasjonale anerkjennelsen. Tvert imot jobber de for å tiltrekke seg enda flere MICE-kunder ved hjelp av en rekke nye tiltak og byggeprosjekter.
Blant annet vil allerede påbegynte prosjekter som Singapore Sports Hub, dyreparken River Safari og National Art Gallery snart kunne tilby nye og annerledes rammer for konferanser, kongresser og utstillinger.
Med de nye tiltakene håper Singapore å kunne tiltrekke en bred rekke kunder fra både Asia og resten av verden.
Rekordår i Singapore
Utmerkelsen er et resultat av et rekordår for Singapore. Byen var vertskap for hele 150 ICCA-arrangementer i 2012, en økning på 5,6 prosent fra året før. Sammenlignet med økningen på 4,4 prosent fra 2010 til 2011 er årets tall en fortsettelse på en positiv trend.
Økningen skyldes ikke minst en gjennomarbeidet og kontinuerlig innsats innenfor MICE-industrien i Singapore.
– Konkurransen i dette markedet har aldri vært hardere, og Singapore konkurrerer mot mange verdige byer som alle satser på MICE-industrien. Vi tror at vi beveger oss i riktig retning gjennom å tilby originalt innhold, inngående kjennskap til markedet og solide plattformer for nettverksbygging og kunnskapsutveksling, sier Neeta Lachmandas, assisterende direktør hos Singapore Tourism Board.
Populært turistland
Den økte innsatsen gir også utslag i statistikken. Fra januar til september 2012 ble det registrert hele 2,5 millioner forretningsreisende. Det estimeres at de totalt har tilført landet ca. 4,4 milliarder euro.
De gode tallene innenfor MICE representerer en generell turistsuksess i Singapore. I 2012 hadde landet et rekordhøyt antall turister. 14,4 millioner besøkende ga tilsammen en omsetning på rundt 17,4 milliarder euro.
I 2014 regner man med å få 14,8–15,5 millioner turister, med en omsetning opp mot 25,5 milliarder euro.
Singapore vil fortsette suksessen
De turistansvarlige i Singapore hviler ikke på laurbærene til tross for den internasjonale anerkjennelsen. Tvert imot jobber de for å tiltrekke seg enda flere MICE-kunder ved hjelp av en rekke nye tiltak og byggeprosjekter.
Blant annet vil allerede påbegynte prosjekter som Singapore Sports Hub, dyreparken River Safari og National Art Gallery snart kunne tilby nye og annerledes rammer for konferanser, kongresser og utstillinger.
Med de nye tiltakene håper Singapore å kunne tiltrekke en bred rekke kunder fra både Asia og resten av verden.