18.03.2013
NEF blir Mat & Emballasje
NEF-dagene skal favne videre og bli tydeligere. 4. til 6. februar 2014 er det klart for messen, som nå heter Mat & Emballasje.
Kampen om kundene blir stadig tøffere. Da må bransjemessene følge med. Mat & Emballasje 2014 på Lillestrøm kommer til å være årets viktigste møteplass for leverandører, produsenter og andre aktører innenfor næringsmiddelindustri og emballering.
Frister mer
– Vi er ikke en ny messe, men vi har ny innpakning. Vi er tydeligere, og det er lettere å skjønne hvem vi er, sier prosjektleder Elisabeth Schulze.
Hun regner med at gamle utstillere husker hva NEF-dagene har stått for, mens nye utstillere og besøkere fristes av et moderne konsept og et klarere navn. – Det er sjette gangen bransjen møtes til messe, men denne gangen med nytt navn og et spennende konsept, sier Schulze.
Tøffere konkurranse
Hvor langt kommer bransjeglidningen mellom næringsmiddelindustri og storkjøkken til å gå? Har lavkarbo eller kortreist mat nådd toppen? Kommer produktseriene fortsatt til å bli kortere og produktskiftene til å komme oftere? Hva kan vi gjøre for å møte fremtidens krav til bærekraft, miljø, svinn, næringsinnhold, funksjonalitet og smak? Slike spørsmål skal messen hjelpe de besøkende å få svar på.
– Skal du vinne kampen om kundene, nytter det ikke å gjøre akkurat det samme som for fem år siden. Smaken til forbrukerne og trendene i bransjen skifter raskt. Konkurransen blir tøffere. For å henge med, må du hele tiden utvikle produktene og teknologien, konstaterer Elisabeth Schulze.
Messen Smak arrangeres parallelt med Mat & Emballasje. De to messene er sammen Norges største utstillingsvindu for nye mattrender og ny produksjonsteknologi.
Mer effektivt
En tydelig trend er at folk har dårligere tid. Derfor går Mat & Emballasje over tre dager; én dag kortere enn NEF-dagene. Utstillerne kan velge om de vil bestille gulvareal og bygge sin egen stand, eller bestille en ferdig ”pakkeløsning” som står klar til messestart.
– Vi regner med at innovative leverandører til mat- og emballasjeindustrien kjenner sin besøkelsestid og blir med som utstillere på Mat & Emballasje 2014, sier prosjektleder Elisabeth Schulze.
Frister mer
– Vi er ikke en ny messe, men vi har ny innpakning. Vi er tydeligere, og det er lettere å skjønne hvem vi er, sier prosjektleder Elisabeth Schulze.
Hun regner med at gamle utstillere husker hva NEF-dagene har stått for, mens nye utstillere og besøkere fristes av et moderne konsept og et klarere navn. – Det er sjette gangen bransjen møtes til messe, men denne gangen med nytt navn og et spennende konsept, sier Schulze.
Tøffere konkurranse
Hvor langt kommer bransjeglidningen mellom næringsmiddelindustri og storkjøkken til å gå? Har lavkarbo eller kortreist mat nådd toppen? Kommer produktseriene fortsatt til å bli kortere og produktskiftene til å komme oftere? Hva kan vi gjøre for å møte fremtidens krav til bærekraft, miljø, svinn, næringsinnhold, funksjonalitet og smak? Slike spørsmål skal messen hjelpe de besøkende å få svar på.
– Skal du vinne kampen om kundene, nytter det ikke å gjøre akkurat det samme som for fem år siden. Smaken til forbrukerne og trendene i bransjen skifter raskt. Konkurransen blir tøffere. For å henge med, må du hele tiden utvikle produktene og teknologien, konstaterer Elisabeth Schulze.
Messen Smak arrangeres parallelt med Mat & Emballasje. De to messene er sammen Norges største utstillingsvindu for nye mattrender og ny produksjonsteknologi.
Mer effektivt
En tydelig trend er at folk har dårligere tid. Derfor går Mat & Emballasje over tre dager; én dag kortere enn NEF-dagene. Utstillerne kan velge om de vil bestille gulvareal og bygge sin egen stand, eller bestille en ferdig ”pakkeløsning” som står klar til messestart.
– Vi regner med at innovative leverandører til mat- og emballasjeindustrien kjenner sin besøkelsestid og blir med som utstillere på Mat & Emballasje 2014, sier prosjektleder Elisabeth Schulze.