18.04.2004
Økt kundestrøm for VIA Ferieverden
VIA Ferieverdens satsing på nye og enkle internettsider har så langt vært vellykket. På snaut to måneder har trafikken på www.ferieverden.no økt med 13 %.
Antall henvendelser til byråene via nettet har i samme periode økt med 205 %, og nesten 3000 nordmenn har så langt registrert seg som mottakere av VIA Ferieverdens nyhetsbrev.
I dagens tøffe reiselivsmarked må vi satse i flere kanaler. Nye og forbedrede nettsider har gitt oss et løft, og vi tror at enkelheten er en viktig suksessfaktor, sier Karin Arnesen, kjedeleder i VIA Ferieverden.
Hun opplyser videre at internettsidene har en svært enkel og oversiktlig layout. Tunge elementer som annonser, animasjoner og logoer er utelatt.
Direkte fra forsiden kan brukerne sjekke priser og sette sammen reiser på egenhånd; enten de ønsker fly til London eller chartertur til Kanariøyene. En annen funksjon er at kunden kan velge mellom å gjøre en foreløpig reservasjon eller bestille og betale reisen med det samme.
Ved hjelp av et par tastetrykk kan man be om å bli kontaktet per e-post eller telefon og hører da fra en reisebyråkonsulent innen 24 timer. Denne funksjonen har bidratt til en økning i antall henvendelser på over 200 % i perioden de nye sidene har vært operative i forhold til samme periode i fjor.
Henvendelsene som genereres fra sidene, kanaliseres til seks av reisebyråene i VIA Ferieverden-familien: Tromsø, Bodø, Trondheim, Kongsvinger, Haugesund Amanda Storsenter og Sarpsborg. Dermed skaper nettsidene også arbeid ute i byråene.
Arnesen understreker at nettsidene er et viktig supplement til å betjene kunder i kjedens 44 reisebyråer og på telefon. Vår erfaring er at mange ikke føler at Internett er tilstrekkelig når de skal kjøpe en reise med flere elementer.
De vil gjerne ha gode råd og noen å snakke med. Nettsidene er en skikkelig støtte til de tjenestene vi kan yte ansikt til ansikt eller på telefonen med kunden, sier Karin Arnesen.
I dagens tøffe reiselivsmarked må vi satse i flere kanaler. Nye og forbedrede nettsider har gitt oss et løft, og vi tror at enkelheten er en viktig suksessfaktor, sier Karin Arnesen, kjedeleder i VIA Ferieverden.
Hun opplyser videre at internettsidene har en svært enkel og oversiktlig layout. Tunge elementer som annonser, animasjoner og logoer er utelatt.
Direkte fra forsiden kan brukerne sjekke priser og sette sammen reiser på egenhånd; enten de ønsker fly til London eller chartertur til Kanariøyene. En annen funksjon er at kunden kan velge mellom å gjøre en foreløpig reservasjon eller bestille og betale reisen med det samme.
Ved hjelp av et par tastetrykk kan man be om å bli kontaktet per e-post eller telefon og hører da fra en reisebyråkonsulent innen 24 timer. Denne funksjonen har bidratt til en økning i antall henvendelser på over 200 % i perioden de nye sidene har vært operative i forhold til samme periode i fjor.
Henvendelsene som genereres fra sidene, kanaliseres til seks av reisebyråene i VIA Ferieverden-familien: Tromsø, Bodø, Trondheim, Kongsvinger, Haugesund Amanda Storsenter og Sarpsborg. Dermed skaper nettsidene også arbeid ute i byråene.
Arnesen understreker at nettsidene er et viktig supplement til å betjene kunder i kjedens 44 reisebyråer og på telefon. Vår erfaring er at mange ikke føler at Internett er tilstrekkelig når de skal kjøpe en reise med flere elementer.
De vil gjerne ha gode råd og noen å snakke med. Nettsidene er en skikkelig støtte til de tjenestene vi kan yte ansikt til ansikt eller på telefonen med kunden, sier Karin Arnesen.