16.02.2004
Norwegian og Telenor Mobil først i verden med flybilletter på SMS
Telenor Mobil og Norwegian har inngått et samarbeid som gjør at du i løpet av våren kan bestille og kjøpe flybilletter til Norwegian på mobilen din.
I tillegg kan du bruke mobilen som billett ved innsjekkingen. Dette skal ifølge Norwegian være med på å holde selskapets billettpriser lave. Dette er fornuftig bruk av teknologi som vil gjøre billettbooking og innsjekking mye enklere og billigere for folk flest , sier Markedsdirektør Carl Størmer i Norwegian.
Systemet er trygt, sikkert og veldig praktisk. Ved hjelp av tekstmeldinger vil kunden raskt finne reisen, bestille og betale den, og bruke en strekkode man får på tekstmelding som billett ved innsjekking.
Dette blir enklere for oss og enklere for kunden – noe som fører til at vi kan holde prisene nede og blir et enda mer attraktivt flyselskap å reise med, forteller Størmer.
Spennende avtale
Også Telenor Mobil er svært godt fornøyd med denne utviklingsavtalen. – Avtalen med Norwegian er spennende, fordi den innebærer at kjøp med mobiltelefonen løftes opp på et nytt nivå.
Å kjøpe en flyreise blir nå like enkelt som å kjøpe en kinobillett. At det er kjøp av nettopp reiser det her dreier seg om, understreker den viktigste egenskapen ved MobilHandel – nemlig at man kan handle uavhengig av tid og sted, sier administrerende direktør i Telenor Mobil, Ingvild Myhre.
Relativt ny teknologi
Kjøp med mobiltelefonen må fortsatt, til tross for mer enn en halv million registrerte brukere, regnes for å være i en relativt tidlig fase. – Norwegian er kreative og initiativrike når de ser mulighetene som bokstavlig talt ligger og venter i lommen på de fleste nordmenn, sier Ingvild Myhre i Telenor Mobil.
MobilHandel brukes i dag til kjøp av en rekke produkter, med et spenn fra sjokolade og brus til skiheiskort, kinobilletter og lading av kontantabonnement. Over en halv million mobilbrukere er registrert som mobilhandlere.
Telenor har et innovativt og godt miljø for utvikling av slike tjenester. I tillegg til å være den dominerende aktøren på mobiltjenester i Norge er de fleksible og nyskapende, og således en naturlig samarbeidspartner for Norwegian i utviklingen av denne tjenesten, forteller Carl Størmer i Norwegian, som lover at tjenesten skal være klar i løpet av kort tid.
SMS-generasjonens flyselskap
Norwegian har allerede i dag kunder som er svært komfortable med internettbestilling og billettløse reiser. Likevel er det et løft å tilby reiser i en ny kanal. – Den nye målgruppen er SMS-generasjonen, forteller IT-sjef Hans Petter Aanby i Norwegian.
Den nye generasjonen med flyreisende er allerede svært komfortable med å kjøpe varer og tjenester på mobil, og vi er stolte av å være det første flyselskapet i verden som sammen med Telenor Mobil tilbyr denne tjenesten på bestilling, kjøp og innsjekking, forteller Aanby.
Systemet er trygt, sikkert og veldig praktisk. Ved hjelp av tekstmeldinger vil kunden raskt finne reisen, bestille og betale den, og bruke en strekkode man får på tekstmelding som billett ved innsjekking.
Dette blir enklere for oss og enklere for kunden – noe som fører til at vi kan holde prisene nede og blir et enda mer attraktivt flyselskap å reise med, forteller Størmer.
Spennende avtale
Også Telenor Mobil er svært godt fornøyd med denne utviklingsavtalen. – Avtalen med Norwegian er spennende, fordi den innebærer at kjøp med mobiltelefonen løftes opp på et nytt nivå.
Å kjøpe en flyreise blir nå like enkelt som å kjøpe en kinobillett. At det er kjøp av nettopp reiser det her dreier seg om, understreker den viktigste egenskapen ved MobilHandel – nemlig at man kan handle uavhengig av tid og sted, sier administrerende direktør i Telenor Mobil, Ingvild Myhre.
Relativt ny teknologi
Kjøp med mobiltelefonen må fortsatt, til tross for mer enn en halv million registrerte brukere, regnes for å være i en relativt tidlig fase. – Norwegian er kreative og initiativrike når de ser mulighetene som bokstavlig talt ligger og venter i lommen på de fleste nordmenn, sier Ingvild Myhre i Telenor Mobil.
MobilHandel brukes i dag til kjøp av en rekke produkter, med et spenn fra sjokolade og brus til skiheiskort, kinobilletter og lading av kontantabonnement. Over en halv million mobilbrukere er registrert som mobilhandlere.
Telenor har et innovativt og godt miljø for utvikling av slike tjenester. I tillegg til å være den dominerende aktøren på mobiltjenester i Norge er de fleksible og nyskapende, og således en naturlig samarbeidspartner for Norwegian i utviklingen av denne tjenesten, forteller Carl Størmer i Norwegian, som lover at tjenesten skal være klar i løpet av kort tid.
SMS-generasjonens flyselskap
Norwegian har allerede i dag kunder som er svært komfortable med internettbestilling og billettløse reiser. Likevel er det et løft å tilby reiser i en ny kanal. – Den nye målgruppen er SMS-generasjonen, forteller IT-sjef Hans Petter Aanby i Norwegian.
Den nye generasjonen med flyreisende er allerede svært komfortable med å kjøpe varer og tjenester på mobil, og vi er stolte av å være det første flyselskapet i verden som sammen med Telenor Mobil tilbyr denne tjenesten på bestilling, kjøp og innsjekking, forteller Aanby.