16.01.2012
NKI Nettstudier fikk prisen for årets beste nettsted
NKI Nettstudier har vunnet Rosing-prisen 2011 for årets beste nettsted.
Prisen deles ut av Dataforeningen på deres årlige konferanse og henger meget høyt.
Konkurransen for å nå opp blant Rosing-prisene er hard. Prisen for Årets nettsted tildeles den som best har klart å utnytte nettet som kanal gjennom det siste året. Det stilles krav til nytenkning, verdiskapning og evne til å løse målgruppenes behov gjennom solide brukeropplevelser.
Juryen vektlegger at nettstedet løser målgruppenes behov og at den fungerer enkelt, intuitivt og effektivt. NKI Nettstudier sin nettside nki.no ble kåret til årets beste nettsted 2011.
Juryens begrunnelse
Juryen vurderer kriterier som brukervennlighet, funksjonalitet, innovasjon, søkemotoroptimalisering, tilgjengelighet, godt innhold og grafisk design. I begrunnelsen for prisen sier juryen: – Når en virksomhet skal selge læring på nett, blir gode nettsider kanskje enda viktigere. NKI.no gir et umiddelbart profesjonelt og seriøst inntrykk, uten at de har falt i den tradisjonelle ”corporate look and feel”-fellen. NKI`s målgrupper er sammensatte, og utdanningen som tilbys er i alle skalaer. Dette er elegant løst ved hjelp av tydelige og alternative innganger til kjerneinnholdet. De viser en evne til å prioritere og å prioritere vekk. Resultatet er tydelige budskap og intuitive innganger. Det fasetterte søket fungerer utmerket, og gjør det enkelt å finne det du ser etter. Påmeldingsprosessen er intuitiv og skaper trygghet hele veien til mål.
Glade vinnere
Morten Blixrud, salgs- og markedsdirektør i NKI Nettstudier, er svært glad for prisen. Utmerkelsen er et tydelig bevis på at de nye nettsidene til NKI tilfredsstiller dagens krav til hvordan en nettside bør være – og mer til.
- Vi er både stolte og ydmyke for å motta Rosing-prisen 2011 for årets nettsted, og vi retter en stor takk til IXD for tett og godt samarbeid gjennom hele utviklingssprossen, sier Blixrud.
Konkurransen for å nå opp blant Rosing-prisene er hard. Prisen for Årets nettsted tildeles den som best har klart å utnytte nettet som kanal gjennom det siste året. Det stilles krav til nytenkning, verdiskapning og evne til å løse målgruppenes behov gjennom solide brukeropplevelser.
Juryen vektlegger at nettstedet løser målgruppenes behov og at den fungerer enkelt, intuitivt og effektivt. NKI Nettstudier sin nettside nki.no ble kåret til årets beste nettsted 2011.
Juryens begrunnelse
Juryen vurderer kriterier som brukervennlighet, funksjonalitet, innovasjon, søkemotoroptimalisering, tilgjengelighet, godt innhold og grafisk design. I begrunnelsen for prisen sier juryen: – Når en virksomhet skal selge læring på nett, blir gode nettsider kanskje enda viktigere. NKI.no gir et umiddelbart profesjonelt og seriøst inntrykk, uten at de har falt i den tradisjonelle ”corporate look and feel”-fellen. NKI`s målgrupper er sammensatte, og utdanningen som tilbys er i alle skalaer. Dette er elegant løst ved hjelp av tydelige og alternative innganger til kjerneinnholdet. De viser en evne til å prioritere og å prioritere vekk. Resultatet er tydelige budskap og intuitive innganger. Det fasetterte søket fungerer utmerket, og gjør det enkelt å finne det du ser etter. Påmeldingsprosessen er intuitiv og skaper trygghet hele veien til mål.
Glade vinnere
Morten Blixrud, salgs- og markedsdirektør i NKI Nettstudier, er svært glad for prisen. Utmerkelsen er et tydelig bevis på at de nye nettsidene til NKI tilfredsstiller dagens krav til hvordan en nettside bør være – og mer til.
- Vi er både stolte og ydmyke for å motta Rosing-prisen 2011 for årets nettsted, og vi retter en stor takk til IXD for tett og godt samarbeid gjennom hele utviklingssprossen, sier Blixrud.