”Solo goes Hollywood” – satser blant palmer og filmstjerner
–Vi synes Solo er verdens beste brus, og nå er det på tide å overbevise folk utenfor Norge om akkurat dét, sier daglig leder i Solo, Joakim Sande.
– Den som intet våger, intet vinner. Det føles naturlig å starte kampen om berømmelse i drømmens by, sier Solo-sjefen, som selv var i LA i forbindelse med lanseringen for å forsikre seg om at den norske nasjonalbrusen fikk oppmerksomheten den fortjente.
– Jeg har hatt med meg Solo på reiser i hele verden, og det er ingen grunn til at Brad Pitt ikke skal elske den like mye som vi nordmenn gjør, sier Sande.
Og det satses stort. Går alt etter planen, vil flere millioner amerikanere eksponeres for Solos ”David mot Goliat”-kamp i Amerika.
Mingler med kjendisene
Solo er hittil ukjent blant de fleste amerikanere, men nå gis det full gass.
Foruten gigantiske billboards har Solo delt ut tusenvis av flasker på ikoniske steder som Venice Beach, Hollywood Boulevard og Sunset Strip og arrangert premierefest med den norsk-amerikanske filmstjernen Evan Ross som vert.
Det hele dokumenteres av den prisbelønte norske regissøren Lasse Gretland i samarbeid med Rhiannas musikkvideoprodusent Jil Hardin.
– Mottakelsen var helt uvirkelig. Å stå med Hollywoodstjernene under føttene og se blaserte amerikanere gå bananas fordi de digger brusen vår, er jo helt fantastisk. Det er så en voksen mann blir rørt, sier Sande.
Snart verdenskjent
Budskapet ”Solo – soon to be world famous” står seg godt i byen der folk med tro på seg selv ferdes.
Oscar-vinner Renée Zellweger er selverklært Solo-fan, og Arne Næss jr. og Diana Ross' sønn, Evan Ross, sier at han har elsket brusen fra første gang han fikk smake som guttunge.
Nå håper Solo-sjefen at andre verdensstjerner, både med og uten norske aner, kjenner sin besøkelsestid.
– Vi satser selvsagt på at verdens beste brus vil leske strupene til hele Hollywood-eliten.