11.04.2011
Først i Norge med lukkbar boks
Coca-Cola Enterprises Norge og energidrikken Burn Day er først ut på det norske markedet med en åpne/lukke-funksjon på boks. Nå kan man slukke tørsten, for deretter å lukke boksen.
Nyskapningen har vunnet flere innovasjonspriser siden lanseringen i 2008 i Frankrike, der den også vant hovedprisen ”Can of the year 2008”.
Sammen med nyheten Burn Day skal Coca-Cola fortsette utviklingen i energisegmentet. Burn Day er en energidrikk for dagtid.
I omfattende forbrukerundersøkelser har Burn Day scoret høyt, og ønsket om en energidrikk for dagtid er etterspurt.
Smaken av Eple og Kiwi gir energidrikken en mild og syrlig smak – som nytes best på dagtid.
– Denne boksen differensierer Burn Day klart fra de andre energidrikkene i norsk handel.
Vi er godt fornøyde med å gi enda en reell innovasjon til energidrikkerne våre. I tillegg vet vi fra forbrukerstudier i inn- og utland at det er etterspørsel etter en energidrikk også på dagtid, uttaler en optimistisk markedsansvarlig for Burn, Karen Huffman.
Coca-Cola Enterprises Norge har med energidrikkene Burn og Urge Intense en markedsandel på 41 % (Nielsen) og er 25 prosentpoeng større enn nærmeste leverandør.
Lanseringen skjedde 1. februar i Kiosk, Bensin og Servicekanalen (KBS), og vil skje 1. mai i dagligvarehandelen.
– Vi er stolte av å kunne fortsette vår høye innovasjonstakt innenfor kategorien – vi var først ute med 0,5 l boks, med smakstilsatt energi for energibehov dagtid og nå med en reell pakningsinnovasjon.
Jeg ser at andre leverandører følger oss, og jeg er stolt av å være med å drive denne lønnsomme kategorien. Det skal vi fortsette med, avslutter Huffman.
Sammen med nyheten Burn Day skal Coca-Cola fortsette utviklingen i energisegmentet. Burn Day er en energidrikk for dagtid.
I omfattende forbrukerundersøkelser har Burn Day scoret høyt, og ønsket om en energidrikk for dagtid er etterspurt.
Smaken av Eple og Kiwi gir energidrikken en mild og syrlig smak – som nytes best på dagtid.
– Denne boksen differensierer Burn Day klart fra de andre energidrikkene i norsk handel.
Vi er godt fornøyde med å gi enda en reell innovasjon til energidrikkerne våre. I tillegg vet vi fra forbrukerstudier i inn- og utland at det er etterspørsel etter en energidrikk også på dagtid, uttaler en optimistisk markedsansvarlig for Burn, Karen Huffman.
Coca-Cola Enterprises Norge har med energidrikkene Burn og Urge Intense en markedsandel på 41 % (Nielsen) og er 25 prosentpoeng større enn nærmeste leverandør.
Lanseringen skjedde 1. februar i Kiosk, Bensin og Servicekanalen (KBS), og vil skje 1. mai i dagligvarehandelen.
– Vi er stolte av å kunne fortsette vår høye innovasjonstakt innenfor kategorien – vi var først ute med 0,5 l boks, med smakstilsatt energi for energibehov dagtid og nå med en reell pakningsinnovasjon.
Jeg ser at andre leverandører følger oss, og jeg er stolt av å være med å drive denne lønnsomme kategorien. Det skal vi fortsette med, avslutter Huffman.