19.06.2007
Tøm lageret med hjelp av webanalyse
Papyrus, som inngår i Stora Enso, og er en ledende, svensk grossist av finpapir, pakkeutstyr og forbrukevarer, starter nå en kampanje for å hjelpe sine kunder med å binde mindre kapital gjennom redusert lager.
Dette skal frigjøre plass, tid og ikke minst kapital til kjernevirksomheten. Kampanjen innebærer at man sammen med Handelens Utredningsinstitutt har tatt fram et analyseverktøy, som ligger på firmaets hjemmeside.
Analysen tar ca. to minutter. Alt man trenger å gjøre, er å svare på noen enkle spørsmål, ifølge firmaet. Spørsmålene besvares anonymt, og ingen informasjon blir lagret.
Med denne kampanjen med tilnavnet ”Tøm lagrene!” Mobiliser kapitalen!” håper man å motivere beslutningstakere i privat og offentlig sektor til å knytte Papyrus til seg som samarbeidspartner.
Bakgrunnen er at Handelens Utredningsinstitutt i en analyse har kommet fram til at firmaene kan minske sine lagre med 30–40 prosent gjennom å la grossistene ta hånd om disse i tillegg til distribusjonen.
I den samme analysen konstaterer man at dette skulle kunne innebære en besparelse på to millioner kroner i året for et firma med 100 millioner i omsetning.
Analysen tar ca. to minutter. Alt man trenger å gjøre, er å svare på noen enkle spørsmål, ifølge firmaet. Spørsmålene besvares anonymt, og ingen informasjon blir lagret.
Med denne kampanjen med tilnavnet ”Tøm lagrene!” Mobiliser kapitalen!” håper man å motivere beslutningstakere i privat og offentlig sektor til å knytte Papyrus til seg som samarbeidspartner.
Bakgrunnen er at Handelens Utredningsinstitutt i en analyse har kommet fram til at firmaene kan minske sine lagre med 30–40 prosent gjennom å la grossistene ta hånd om disse i tillegg til distribusjonen.
I den samme analysen konstaterer man at dette skulle kunne innebære en besparelse på to millioner kroner i året for et firma med 100 millioner i omsetning.
Kilde: www.packnews.no