Meny
07.03.2007

Økt konkurranse om transport for nettbutikkene

Schenker AS satser på eget distribusjonsopplegg for nettbutikker og har nesten 1600 utleveringssteder i Norge og Sverige.
Schenker vil utfordre Posten Norge på distribusjon for nettbutikker i Norge. Foreløpig er det 130 utleveringssteder for småpakker i Norge. I tillegg har selskapet 30 terminaler over hele landet.

I løpet av året skal selskapet prøve ut nye distribusjons- og utleveringsløsninger. –Transport er en kritisk suksessfaktor for nettbutikkene, sier daglig leder May-Kristin S. Willoch i Schemker Privpak AS.

– Vi har gjennomført grundige studier av dette markedet og har funnet ut at vårt transporttilbud passer perfekt for personer og firmaer som handler i såkalte nettbutikker.

Jeg er overbevist om at vi nå har på plass en løsning som våre konkurrenter vil merke seg. Virksomheten vår har vokst kraftig, og vi etablerer også en egen organisasjon i Norge for å kunne møte den videre veksten i markedet.

Selskapet er spesialist på distribusjon av småpakker til private som kjøper via netthandel og postordrebutikker, sier Willoch. Hun forteller at nettbutikkene gjerne har tilbud om frakt av bestilte varer med flere transportører.

–I Norge har Posten Norge vært dominerende aktør på dett området på grunn av at de har monopol på egen infrastruktur med postkontorer og etter hvert utleveringssteder som ”Post i butikk”.

Ved at netthandlene blir mer internasjonal, mener vi å kunne observere at transportørene må være knyttet til internasjonale logistikknettverk for å lykkes, sier Willoch.

« Tilbake

 CMS by Makeweb.no