Meny
07.08.2006

Datametrix leverer digital kommunikasjonsløsning til Norsk Tipping

Datametrix vant avtalen om å levere en ny digital kommunikasjonsløsning til Norsk Tipping og selskapets 4000 kommisjonærer.

Avtalen gjelder flatskjermer og teknisk løsning for avspilling av digitalt innhold og omfatter utstyr, implementering og service til en verdi av ca. 50 millioner kroner.

 

Kontrakten med Norsk Tipping er for Datametrix et gjennombrudd i et nytt marked. IP-basert innholdsdistribusjon er et naturlig marked å ekspandere i med tanke på den spisskompetansen vi har på IP-kommunikasjon.

 

Vi forventer at Video-over-IP-markedet vil vokse kraftig i tiden fremover, sier adm. dir. Svein Lerkerød i Datametrix.

  

Norsk Tipping investerer med dette i en fremtidsrettet og innovativ digital løsning, som vil gi selskapet et tidsriktig og spennende verktøy for formidling av budskap til kundene på en nyskapende måte.

 

Digital kommunikasjon ute hos våre kommisjonærer gir oss stor 

fleksibilitet, store utviklingsmuligheter på innholdssiden, et moderne uttrykk og mer kostnadseffektiv distribusjon, sier adm. dir. Reidar Nordby jr. i Norsk Tipping.

  

Løsningen fra Datametrix innebærer at det via datanettverket til Norsk Tipping kan overføres lyd, bilde og video ut til Norsk Tippings kommisjonærer. Ute hos kommisjonærene vil det installeres flatskjermer der informasjonen vil bli publisert.

 

All administrasjon av innhold og publisering vil skje sentralt fra Norsk Tipping på Hamar ved hjelp av web-teknologi. Løsningen er tilrettelagt for høy fleksibilitet, slik at informasjonen raskt kan endres og oppdateres hos en, flere eller alle kommisjonærene.

  

Dette betyr at Norsk Tipping i praksis kan styre samme informasjon til alle kommisjonærer samtidig, eller at de kan publisere spesialtilpasset informasjon til ulike kommisjonærer samtidig, sier Lerkerød.

  

Utrullingen av løsningen påbegynnes i august 2006. Datametrix ble valgt som leverandør i sterk konkurranse med flere andre aktører.

  

Løsningen som Datametrix tilbyr, var best på kriteriene vi vurderte, der pris var et viktig kriterium. De skilte seg spesielt ut fra øvrige tilbydere på de tekniske og funksjonelle egenskapene som var viktige for Norsk Tipping.

 

Spesielt har Datametrix høy kompetanse på IP-teknologi, datanettverk og ende-til-ende-løsning. Dessuten har de stor erfaring med sikkerhet i denne type løsninger, sier Reidar Nordby jr.

« Tilbake

 CMS by Makeweb.no