Meny
30.05.2006

OSO Hotwater i sterk vekst

Den norske berederprodusenten OSO Hotwater i Hokksund seiler i medvind for tiden. Et gjennomført investeringsprogram på 100 millioner kroner i fabrikken bidrar nå til ny, sterk vekst.
Viseadm. dir. Sigurd Braathen, tredjegenerasjons bedriftseier, takker ikke bare alle de nye, effektive robotene for suksessen.

Faktum er at den økte etterspørselen hjemme og ute nylig har ført til at berederprodusenten må omstille seg til to- og treskiftskjøring, noe som innebærer en oppbemanning på 20 medarbeidere.
  
– Etter at vi tidligere i år lanserte den nye fremtidsberederen, OSO Super S, for øvrig designet av broren min, Christoffer, har vi opplevd eksplosiv økning i etterspørselen.

I Norge, hvor vi har vært markedsleder i over 30 år, er veksten på hele 20 % etter lansering, mens markedene i England og Sverige har økt med henholdsvis 44 og 84 %, opplyser Braathen.
  
– Vi ser klart at bedriftens grunnfestede policy om å levere energieffektive og miljøvennlige produkter slår bedre an enn noensinne.

Våre kunder deler vårt syn på at det stadig blir viktigere å opptre klokt i forhold til å ta vare på våre felles goder i form av ren natur, miljø og luft, sier Braathen, som kan fortelle at den nye, skumisolerte designberederen Super S har hele 35 % lavere energitap enn tidligere modeller som er isolert med mineralull.

For den enkelte kunde betyr det at berederen har spart seg selv inn i god tid før den nødvendige utskiftningen om 25–30 år.
  
Veksten i OSO var hele 15 % i 2005, men 2006 ser ut til å bli et enda bedre år. For å sikre markedsaksept for de kommende nyheter har bedriften inngått et samarbeidsprosjekt med den norske varmepumpespesialisten, Normann Etek, der et nytt konsept skal brukes til omfattende, praktisk uttesting av nyutviklede produkter i alle landets klimasoner.

« Tilbake

 CMS by Makeweb.no