03.05.2006
MAFI-leveranse til Hydro Aluminium, Sunndal
Det ble nylig levert en MAFI terminaltraktor, type MT 36 og to MOI containertransportere til Hydro Aluminium, Sunndal.
MAFI terminaltraktoren, som er utstyrt med 195 kW motor, 4-hjulstrekk, vendbar stol og ellers bygd etter en utstyrsspesifikasjon, er utarbeidet i samarbeid med Hydro Aluminium.
MAFI terminaltraktoren skal benyttes både til transport av rulleflak og av 20’-containere på verksområdet.
Dette er den første MAFI terminaltraktoren som er levert til Hydro Aluminium, Sunndal.
Containervognene er også bygd i henhold til krav og spesifikasjoner utarbeidet i samarbeid med Hydro Aluminium, Sunndal.
Containervognene er beregnet på transport av 20’-containere med totalvekt opp mot 34 tonn. De er utstyrt med bremser, kamera, lys og refleksmerking.
I samme tidsrom ble det levert en tilsvarende MAFI terminaltraktor til Hydro Aluminium, Karmøy. Der har man gjennom mange år fått en god erfaring med disse terminaltraktorene.
– Vårt nye støperi var avhengig av containere som kunne frakte store mengder med aluminiumslegeringer til mellomlagring før det sendes med containerskip til internasjonale destinasjoner, sier formann Lars Breen.
Han legger til at Hydro har store forventninger til det nye transportutstyret. – Det vil bidra til å rasjonalisere logistikk- og transportvirksomheten på fabrikkområdet, sier han.
Både MAFI terminaltraktorer og MOI containervogner selges i Norge gjennom Cronus Engineering AS, Oslo.
MAFI terminaltraktoren skal benyttes både til transport av rulleflak og av 20’-containere på verksområdet.
Dette er den første MAFI terminaltraktoren som er levert til Hydro Aluminium, Sunndal.
Containervognene er også bygd i henhold til krav og spesifikasjoner utarbeidet i samarbeid med Hydro Aluminium, Sunndal.
Containervognene er beregnet på transport av 20’-containere med totalvekt opp mot 34 tonn. De er utstyrt med bremser, kamera, lys og refleksmerking.
I samme tidsrom ble det levert en tilsvarende MAFI terminaltraktor til Hydro Aluminium, Karmøy. Der har man gjennom mange år fått en god erfaring med disse terminaltraktorene.
– Vårt nye støperi var avhengig av containere som kunne frakte store mengder med aluminiumslegeringer til mellomlagring før det sendes med containerskip til internasjonale destinasjoner, sier formann Lars Breen.
Han legger til at Hydro har store forventninger til det nye transportutstyret. – Det vil bidra til å rasjonalisere logistikk- og transportvirksomheten på fabrikkområdet, sier han.
Både MAFI terminaltraktorer og MOI containervogner selges i Norge gjennom Cronus Engineering AS, Oslo.