29.03.2006
Vinylprodusenten Bolon – en bedriftspresentasjon
Bolon er navnet på en svensk produsent av gulvbelegg og matter. Bedriften ble grunnlagt i 1949 av Nils Erik Eklund.
I dag, neste 60 år senere, eies familieforetaket av døtrene Annica Eklund og Marie Josefsson. Virksomheten har gjennom årene delvis skiftet retning, og i dag legges det like stor vekt på trender og innovasjon som på funksjon og kvalitet.
Bolons produkter selges i over 30 land til så vel små som til store og kjente kunder. Armani, Hilton, Lacoste, L’Oréal og Samsonite er noen av dem. I tillegg til gulv i offentlige miljøer produseres matter til fortelt på campingvogner osv.
Bolon er et velkjent merke innenfor campingsektoren og er markedsleder på området. Det er likevel vinylgulv som er satsingsområdet, og selskapet har som mål å være verdensledende på vinylgulv. I år ventes en omsetning på 110 millioner SEK.
Alle gulv og matter er tilvirket av vinyl. Det gjør dem slitesterke og lette å renholde. Selskapet opplyser at gulvene oppfyller høye krav til brannsikkerhet, lyddemping og sikkerhet mot å skli. Sortimentet omfatter til sammen 60 modeller i forskjellige farger og mønstre.
For Bolon er det viktig å ikke bare følge moteutviklingen, men også å ligge i forkant, og produktutvikling og design prioriteres høyt. I år presenteres seks forskjellige gulvkolleksjoner samt tre linjer av matter. Les mer på www.bolon.com
Bolons produkter selges i over 30 land til så vel små som til store og kjente kunder. Armani, Hilton, Lacoste, L’Oréal og Samsonite er noen av dem. I tillegg til gulv i offentlige miljøer produseres matter til fortelt på campingvogner osv.
Bolon er et velkjent merke innenfor campingsektoren og er markedsleder på området. Det er likevel vinylgulv som er satsingsområdet, og selskapet har som mål å være verdensledende på vinylgulv. I år ventes en omsetning på 110 millioner SEK.
Alle gulv og matter er tilvirket av vinyl. Det gjør dem slitesterke og lette å renholde. Selskapet opplyser at gulvene oppfyller høye krav til brannsikkerhet, lyddemping og sikkerhet mot å skli. Sortimentet omfatter til sammen 60 modeller i forskjellige farger og mønstre.
For Bolon er det viktig å ikke bare følge moteutviklingen, men også å ligge i forkant, og produktutvikling og design prioriteres høyt. I år presenteres seks forskjellige gulvkolleksjoner samt tre linjer av matter. Les mer på www.bolon.com