07.03.2006
Rolls-Royce ruller ut bruken av RFDI
Lee Doherty, sjef for forsyningskjedetjenestene i Rolls-Royce Defence Aerospace, sier at RFID bidrar til å øke effektiviteten.
Vi har testet RFID i noen måneder til å spore motordeler i forsyningskjeden, sier han. – Vi registrerer at sporingsprosessen går hurtigere, og at den bidrar til at vi overholder våre tidsfrister bedre.
Ved å kunne se hvor hver enkelt del befinner seg, fra produksjon til samlebånd, kan vi planlegge hvilke leveringsrute som egner seg best.
Doherty sier at RFID også benyttes til å forbedre kundeservice, og at hvis teknologien virkelig fungerer som ønsket, vil Rolls-Royce kanskje utvide bruken til andre avdelinger i selskapet.
Bruk av RFID i forsyningskjeden til flyvåpenet gjør det mulig å se lenger enn bare til en divisjon i vår globale virksomhet, sier han. – Og hvis vi kan forbedre virksomheten med RFID her, kan vi tenke oss at RFID blir benyttet i hele vår organisasjon når teknologien er kommet lenger.
Doherty sier at selskapet har slitt med å løse de samme RFIF-problemer som også tidligere brukere som Tesco og Wal-Mart, møtte.
Lesekvaliteten på mottakerstedet kunne for eksempel vært bedre, sier han. Men vi forventer at dette er et problem som løser seg etter hvert som teknologien utvikler seg.
Når det gjelder prislappen, har den mindre betydning for oss tatt i betraktning prisen på de delene vi kan spore. Men som resten av næringslivet venter vi på at den skal bli lavere, avslutter han.
Kilde: www.PackNews.no
Ved å kunne se hvor hver enkelt del befinner seg, fra produksjon til samlebånd, kan vi planlegge hvilke leveringsrute som egner seg best.
Doherty sier at RFID også benyttes til å forbedre kundeservice, og at hvis teknologien virkelig fungerer som ønsket, vil Rolls-Royce kanskje utvide bruken til andre avdelinger i selskapet.
Bruk av RFID i forsyningskjeden til flyvåpenet gjør det mulig å se lenger enn bare til en divisjon i vår globale virksomhet, sier han. – Og hvis vi kan forbedre virksomheten med RFID her, kan vi tenke oss at RFID blir benyttet i hele vår organisasjon når teknologien er kommet lenger.
Doherty sier at selskapet har slitt med å løse de samme RFIF-problemer som også tidligere brukere som Tesco og Wal-Mart, møtte.
Lesekvaliteten på mottakerstedet kunne for eksempel vært bedre, sier han. Men vi forventer at dette er et problem som løser seg etter hvert som teknologien utvikler seg.
Når det gjelder prislappen, har den mindre betydning for oss tatt i betraktning prisen på de delene vi kan spore. Men som resten av næringslivet venter vi på at den skal bli lavere, avslutter han.
Kilde: www.PackNews.no