05.02.2006
OSO Hotwater går så det spruter
Eksportverdien fra berederprodusenten i Hokksund ble i 2005 hele 150 millioner kroner, en økning på 28 prosent fra året før, og klart over budsjettet.
Av totalomsetningen på 350 millioner kroner utgjør eksporten nå i overkant av 45 prosent. I Norge har vi en markedsandel på 70 prosent i et svært konkurranseutsatt og prispresset marked. Det har vi lykkes med ved konsekvent å levere svært energieffektive høykvalitetsprodukter med lange garantier, uttaler viseadm. dir., Sigurd Braathen, og fortsetter: – Å bli større hjemme enn det vi er, ville tvunget oss til å endre kvalitetsprofil, og det ønsker vi ikke.
Vi må derfor se oss om utenfor landets grenser for å få enda bedre utnyttelse av produksjonskapasiteten. Da er det godt å se at strategien lykkes. OSO Hotwater er nå i ferd med å bli et kjent varemerke for miljøvennlig varmtvann i en rekke europeiske land, spesielt i Storbritannia.
Takket være suksessen på hjemmemarkedet har vi også kunnet investere tungt både i økt produktutvikling samt i nye og grensesprengende maskiner med høyere effektivitet og kvalitet. Produksjonslinjene for vår nye generasjon designberedere, Super S, som tas i bruk i disse dager, er fullautomatiserte med flere og mer avanserte roboter. Vi har likevel ikke behøvd å redusere arbeidsstokken nevneverdig. Vi har stadig ca. 130 dyktige fagfolk ansatt i Hokksund, avslutter Braathen.
Den grønne gründer Reidar Braathens filosofi er fra og med 2006 synliggjort og revitalisert i bedriftens kommunikasjonsstrategi. Slagordet Think Future vil bli konkretisert med utdelinger av årlige miljøpriser på 500 000 kroner fra OSO ECO Foundation.
Vi må derfor se oss om utenfor landets grenser for å få enda bedre utnyttelse av produksjonskapasiteten. Da er det godt å se at strategien lykkes. OSO Hotwater er nå i ferd med å bli et kjent varemerke for miljøvennlig varmtvann i en rekke europeiske land, spesielt i Storbritannia.
Takket være suksessen på hjemmemarkedet har vi også kunnet investere tungt både i økt produktutvikling samt i nye og grensesprengende maskiner med høyere effektivitet og kvalitet. Produksjonslinjene for vår nye generasjon designberedere, Super S, som tas i bruk i disse dager, er fullautomatiserte med flere og mer avanserte roboter. Vi har likevel ikke behøvd å redusere arbeidsstokken nevneverdig. Vi har stadig ca. 130 dyktige fagfolk ansatt i Hokksund, avslutter Braathen.
Den grønne gründer Reidar Braathens filosofi er fra og med 2006 synliggjort og revitalisert i bedriftens kommunikasjonsstrategi. Slagordet Think Future vil bli konkretisert med utdelinger av årlige miljøpriser på 500 000 kroner fra OSO ECO Foundation.