29.06.2005
Makrell på tube ble årets Innomat
Næringsmiddelindustriens pris for det mest nyskapende matproduktet i 2004 gikk til Stabburet og Stabbur-Makrell på tube da årets Innomat-pris ble delt ut i mai.
Tuben ble lansert i september 2004, og i løpet av åtte måneder er det solgt ca. 1,3 millioner tuber. For hele serien Stabbur-Makrell er verdiøkningen på ca. 25 millioner kroner i denne perioden, heter det i en nyhetsmelding fra Stabburet.
Stabbur-Makrell på tube har gitt vekst i kategoriene både for Stabburet og handelen. Tuben har også økt handelens lønnsomhet i kategorien, sier markedssjef Kathrine Gamborg Andreassen i Stabburet.
Produktutviklingssjef Trond Soot i Stabburet forteller at ideen med å få makrellen inn i tuben har eksistert en stund.
I juryens begrunnelse for å gi Stabburet Innomatprisen for 2004 heter det blant annet: ”Stabbur-Makrell på tube oppfyller alle kriteriene til en Innomat. Den er moderne – tuben har fått sin renessanse og er nå den mest trendy emballasjen som tenkes kan.
Den er helt ny – dette har vi aldri sett før. Den har tatt i bruk ny teknologi for å overvinne utfordringen produktideen skapte. Men nyheten har samtidig bevart fordelene ved sitt sterke, etablerte merkenavn: lik design og tilnærmet den samme smaken. Stabbur-Makrell på tube er et produkt juryen tror definitivt vil finnes i butikkhyllene også i fremtiden.”
Stabbur-Makrell på tube har gitt vekst i kategoriene både for Stabburet og handelen. Tuben har også økt handelens lønnsomhet i kategorien, sier markedssjef Kathrine Gamborg Andreassen i Stabburet.
Produktutviklingssjef Trond Soot i Stabburet forteller at ideen med å få makrellen inn i tuben har eksistert en stund.
I juryens begrunnelse for å gi Stabburet Innomatprisen for 2004 heter det blant annet: ”Stabbur-Makrell på tube oppfyller alle kriteriene til en Innomat. Den er moderne – tuben har fått sin renessanse og er nå den mest trendy emballasjen som tenkes kan.
Den er helt ny – dette har vi aldri sett før. Den har tatt i bruk ny teknologi for å overvinne utfordringen produktideen skapte. Men nyheten har samtidig bevart fordelene ved sitt sterke, etablerte merkenavn: lik design og tilnærmet den samme smaken. Stabbur-Makrell på tube er et produkt juryen tror definitivt vil finnes i butikkhyllene også i fremtiden.”