29.06.2005
Continental utvider sin dekkhavariservice i Øst-Europa
I tråd med den økende godstrafikken i Øst-Europa har Continental utvidet sin ContiBreakdownService for kommersielle kjøretøyer til å gjelde også i Ukraina fra april i år.
De kundene som har EuroServiceCard, kan nå få samme service i Ukraina som i resten av Europa. I tillegg klassifiseres Tsjekkia fra 1. januar i år som Region A. Dette betyr at kostnadene i forbindelse med dekkhavari er lavere enn i resten av Europa.
Continental har drevet sin ContiBreakdownService siden 1978. Det omfattende servicenettverket betyr rask på-stedet-assistanse for å få kjøretøyet på veien igjen så fort som mulig etter et dekkhavari.
Continental opplyser at det i løpet av disse årene har pågått en kontinuerlig forbedring og utvikling av tilbudet, slik at det skal passe de stadig endrede kravene i forbindelse med veitransport. Continental har nå service ved dekkhavari både i Latvia, Litauen, Estland, Tsjekkia, Ungarn og Slovakia, og fra april 2005 også i Ukraina.
Dersom sjåføren får et dekkhavari, kan han eller hun ringe sitt nasjonale telefonnummer for service og snakke på sitt eget språk for å få assistanse. Derfra kontakter man den nærmeste servicepartneren – en av de over 5000 som finnes – som så rykker ut for å hjelpe til. I sentrale deler av Europa er gjennomsnittiden før kjøretøyet er på veien igjen mindre enn to timer.
Ny Teknikk får opplyst at omkostningene til assistanse fra ContiBreakdownService er en garantert, fast pris ifølge gjeldende prisliste. Den spesifiserer også hvilke kostnader som gjelder for forskjellige regioner og ulike forhold i forbindelse med dekkhavari.
Landene deles inn i to regioner i forhold til trafikkmengden til Øst-Europa. Fra 1. januar 2005 er Tsjekkia klassifisert som Region A med lavere priser enn i resten av Europa. Bestilling av EuroServiceCard skjer ved henvendelse til:
ContiBreakdownService, TeamBüttnerstraße 25 DE - 30165 Hannover, Tyskland (tlf.: +49 511 938 2000)
Continental har drevet sin ContiBreakdownService siden 1978. Det omfattende servicenettverket betyr rask på-stedet-assistanse for å få kjøretøyet på veien igjen så fort som mulig etter et dekkhavari.
Continental opplyser at det i løpet av disse årene har pågått en kontinuerlig forbedring og utvikling av tilbudet, slik at det skal passe de stadig endrede kravene i forbindelse med veitransport. Continental har nå service ved dekkhavari både i Latvia, Litauen, Estland, Tsjekkia, Ungarn og Slovakia, og fra april 2005 også i Ukraina.
Dersom sjåføren får et dekkhavari, kan han eller hun ringe sitt nasjonale telefonnummer for service og snakke på sitt eget språk for å få assistanse. Derfra kontakter man den nærmeste servicepartneren – en av de over 5000 som finnes – som så rykker ut for å hjelpe til. I sentrale deler av Europa er gjennomsnittiden før kjøretøyet er på veien igjen mindre enn to timer.
Ny Teknikk får opplyst at omkostningene til assistanse fra ContiBreakdownService er en garantert, fast pris ifølge gjeldende prisliste. Den spesifiserer også hvilke kostnader som gjelder for forskjellige regioner og ulike forhold i forbindelse med dekkhavari.
Landene deles inn i to regioner i forhold til trafikkmengden til Øst-Europa. Fra 1. januar 2005 er Tsjekkia klassifisert som Region A med lavere priser enn i resten av Europa. Bestilling av EuroServiceCard skjer ved henvendelse til:
ContiBreakdownService, TeamBüttnerstraße 25 DE - 30165 Hannover, Tyskland (tlf.: +49 511 938 2000)