Meny
29.06.2005

Bransjetreffet NEF-dagene 2006 – nær fulltegnet

80 % av alt tilgjengelig areal på bransjetreffet NEF-dagene 2006 på Lillestrøm i februar neste år er allerede disponert, melder arrangørene. Utstillere fra hele landet kommer for å delta.
NEF-dagene – en suksess for bransjen
Det er en fornøyelig jobb å være selger på dette arrangementet denne gangen, uttaler Tommy Larssen, salgssjef hos Norges Varemesse. I 2003 ble arrangementet for første gang avholdt på Norges Varemesses anlegg i Lillestrøm.

Vi ble fortalt at enkelte aktører var litt skeptiske til de nye lokalitetene. Men NEF-dagene 2003 ble en stor suksess, og denne gangen vil enda flere være med på festen. Mange firmaer er førstegangsutstillere, og de som deltok sist, satser mer. De har med seg flere produkter og trenger derved større plass.

Vi har flere suksesshistorier å vise til fra arrangementet i 2003. Nordic Supply System AS har deltatt på alle NEF-dagene som har vært arrangert, også da Næringsmiddelmessen var sammen med Industridagene på Sjølyst. Responsen vi har fått på NEF-dagene, spesielt i 2003, gjør at vi satser enda sterkere på denne messen, forteller Hallstein Soleng.

Nordic Supply leverer prosessmaskiner og utstyr til rødt og hvitt kjøtt, meierier, bakerier og også spesialmaskiner til fiskeindustrien. Vi har savnet en messe i Norge som retter seg mot alle disse næringene.

Enkelte messer i Norge har over en del år endret seg fra å være salgsmesse for utstyr til å bli mer vinklet mot salg av tjenester. Det har vi merket på vår uttelling av messedeltakelsen, fortsetter Soleng.

En av de eldste og største kartongleverandørene i Norge, Å & R Carton AS, var med på utstillingen i 2001, men valgte å stå over i 2003. De har for 2005 igjen valgt NEF-dagene som en av sine markedsføringskanaler.

Å & R Carton AS er en del av et stort internasjonalt konsern og ønsker å være mer synlig i det norske markedet. Kundegruppene deres er bl.a. fisk- og næringsmiddelprodusenter, og de finner det da naturlig å bruke NEF-dagene som plattform for dette.

Vårt ønske er å samle det norske miljøet, og vi håper at de av emballasjeleverandørene som fremdeles sitter på gjerdet med hensyn til å ta en beslutning, bestemmer seg før alt areal er belagt, sier Larssen.

2006-arrangementer begynner å ta form; utstillingen er nær ved å være fullsolgt åtte måneder før dørene åpner. Det er Næringsmiddeldelen av utstillingen som dekker størstedelen av det tilgjengelige arealet.

NEF-dagene er en fellesarena og bransjens viktigste møteplass for leverandører, produsenter og andre aktører innenfor maskiner, utstyr og tjenester, forteller prosjektsjef Trond Andersen hos Norges Varemesse. Utstillingen ble første gang arrangert på Sjølystsenteret i 2001.

Det var da en videreføring av arrangementet – Næringsmiddelindustrien. NEF-dagene 2003 hadde 128 utstillere og besøk av 10 741 fagfolk. Utstillingen vil også denne gang ha fokus på produktnyheter, ny teknologi, prosesseffektivisering, kompetanseutvikling og faglig oppdatering.

Parallelle arrangementer
Også i 2006 går NEF-dagene av stabelen samtidig med Horeca-messen 4 Messer med alle dens aktiviteter, arrangementer og konkurranser. I 2003 var dette en stor suksess for begge arrangementene. Nytt i 2006 er at arrangementstiden er utvidet til fire dager og er helt sammenfallende i tid med 4 Messer 2006.

Norges Varemesse tar i februardagene i 2006 for første gang sikte på å fylle alt det som finnes av tilgjengelig innendørs utstillingsareal, avslutter en engasjert Andersen. NEF-dagene 2006 arrangeres av Norges Varemesse i samarbeid med Skarland Press, Den Norske Emballasjeforening og Norske Sjømatbedrifters Landsforening.

« Tilbake

 CMS by Makeweb.no