40 bedrifter har tatt Plastløftet
Siden lanseringen av Plastløftet i januar 2019 har 40 norske bedrifter forpliktet seg til å bidra til en mer sirkulær plastøkonomi.
Administrerende direktør i Grønt Punkt Norge, Jaana Røine er utrolig fornøyd med at så mange allerede har tatt Plastløftet og ser verdien i dette samarbeidet.
– Nå gleder vi oss til å fortsette arbeidet og sammen skape en viktig utvikling i bruk av plastemballasje, sier hun.
I tillegg til at bedriftene skal sette konkrete mål for økt bruk av resirkulert plast, må de også delta på tre fagdager i regi av Grønt Punkt Norge. Hensikten er å spre kunnskap om plastemballasje, design for gjenvinning og skape en møteplass for norske bedrifter på tvers av fagområder.
– Her ønsker vi å skape et samarbeidsklima for utvikling av en smartere, mer innovativ og bærekraftig plast og plastbruk, sier prosjektleder for Plastløftet, Johannes Daae, i Grønt Punkt Norge.
To samlinger
Gjennom to samlinger på Sentralen i Oslo har rundt 100 personer fra ulike norske bedrifter vært samlet i to hele dager, både for å lære, men også for å dele kunnskap.
– Vi opplever at medlemmene setter pris på slike arenaer der de både kan lære fra oss, andre bedrifter og andre relevante fagmiljøer. Tilbakemeldingene så langt har vært veldig positive, sier Daae.
Ønsker du et innblikk i hva som har vært programmet under disse samlingene kan du se program og presentasjonene ved å gå inn på www.grontpunkt.no/kampanje/plastloeftet/