Tips redaksjonen
11.01.2018

Volkswagen T-Roc klar for det norske markedet

Volkswagens første kompakt-SUV, T-Roc, har Norgeslansering denne uken.

T-Roc er nå tilgjengelig for prøvekjøring hos Volkswagen-forhandlerne i Norge. Med nykommeren på plass kan Volkswagen nå tilby en komplett SUV-modellrekke.

Lansering

Lansering av den nye Volkswagen T-Roc startet i Norge denne uken med mediekampanjer og lokale lanseringsaktiviteter hos forhandlerne. Reklamefilmen har fått navnet «Born Confident» og henspeiler til den nye modellen med selvsikker fremtoning.
   – Med lanseringen av den nye T-Roc får vi nå en komplett SUV-modellrekke, sier Harald Edvardsen-Eibak, direktør Volkswagen. T-Roc komplementerer den suksessrike Tiguan, nyheten Tiguan Allspace og nye Touareg, som lanseres til sommeren, tilføyer Edvardsen-Eibak.
   Med den nye T-Roc utvider Volkswagen sin modellportefølje med en helt ny modell som byr på store muligheter for personalisering, avanserte førerstøttesystemer, innovative digitale løsninger og effektive drivlinjer. Den nye bilen har et moderne formspråk og er designet med både komfort og dynamikk i tankene. Komfortnivået i nye T-Roc vil være på samme høye nivå som kundene allerede kjenner fra Volkswagen Golf. Kombinasjonen av disse egenskapene skal gjøre T-Roc til et friskt pust i segmentet for kompakte SUV-er.

Fullspekket av moderne teknologi
T-Roc er spekket med moderne teknologi og kan blant annet by på en ny generasjon av det heldigitale instrumentpanelet Active Info Display samt topp moderne infotainment-systemer med skjermstørrelse på åtte tommer. Dette i kombinasjon med Volkswagen App Connect (standardutstyr) gir kunden muligheten til å speile innhold fra sin egen smarttelefon.
   T-Roc kan også leveres med et utvalg av førerassistansesystemer. Alle modeller vil leveres som standard med Lane Assist, Front Assist med fotgjengerovervåkning og City nødbrems samt tretthetsvarsling som overvåker sjåførens tilstand og varsler når det er på tide med en pause. ACC Adaptiv cruise control er også standardutstyr på utstyrsnivåene T-Roc Design og T-Roc Sport. Bilen vil også være tilgjengelig med en rekke assistansesystemer som ekstrautstyr. Blant disse er blindsoneovervåkning, parkeringsassistent, lysassistent og køassistent.

Mål
T-Roc er posisjonert i segmentet under Tiguan, men er i likhet med storebroren basert på den modulære plattformen MQB. Det betyr at den strukturelle basisen er lik, men de to modellene har individuelle karosserier og interiørlayout. T-Roc er 4,2 meter lang og er dermed rundt 25 centimeter kortere enn Tiguan. Forholdet mellom bredden på 1,82 meter og høyden på 1,57 gjør at T-Roc fremstår som en mer sportslig bil enn de andre bilene i segmentet. Det gjør også at bilen har et lavere tyngdepunkt.
   Den lange akselavstanden på 2,6 meter gjør at T-Roc har god innvendig plass til både passasjerer og bagasje. Med alle fem seter i bruk rommer bagasjerommet 427 liter målt fra gulv til toppen av bakseteryggen. Dersom man feller ned baksetene vil man ha hele 1290 liter bagasjeplass tilgjengelig.
   Den nye T-Roc bygges på Volkswagens fabrikk i Portugal (Lisboa).
   Nye T-Roc er tilgjengelig i tre utstyrsversjoner: basisversjonen T-Roc, T-Roc Design og T-Roc Sport. Sistnevnte kan også leveres med en GT-pakke som blant annet inneholder røde bremsekalipere, aluminiumspedaler og rød innvendig belysning som understreker bilens sportslige karakter ytterligere.

[Tilbake]

 Makeweb CMS 4.1