Tips redaksjonen
23.08.2019

Vil fjerne papirmølla i småbedriftene

Papirbaserte prosesser er fortsatt et stort produktivitetshinder. Adobe lanserer en ny småbedriftsversjon av sin utbredte e-signaturløsning, og gir Acrobat Reader-brukere mulighet til å sende to dokumenter for signering i måneden uten kostnad.

En ny Adobe-undersøkelse blant 500 amerikanske småbedrifter viser at ansatte ser på papirbaserte arbeidsprosesser som en stor hindring for økt effektivitet. Og at 75 % av virksomhetene likevel fortsatt bruker penn og papir når dokumenter skal underskrives.
   Sammen med andre Adobe-løsninger som Scan og Acrobat skal nye Adobe Sign for småbedrifter gjøre det enklere å heldigitalisere dokumentarbeidet. Adobe Sign integreres også med Acrobat Reader for privatpersoner på både PC og Mac, så alle brukere av den utbredte pdf-leseren kostnadsfritt kan sende to dokumenter til e-signering hver måned. Signeringsfunksjonen rulles ut automatisk til alle som laster ned eller oppdaterer til nyeste versjon av Acrobat Reader.
   ”Millioner av småbedrifter bruker allerede Adobe til å forenkle dokumentarbeidet, herunder digital konvertering av papir med Adobe Scan, opprettelse, gjennomgang og redigering av PDF-filer med Adobe Acrobat og adgang til avanserte PDF-funksjoner direkte fra Microsoft Office 365. Adobe Sign for små virksomheter kompletterer verktøykassen, så de kan digitalisere hele forretningen,” sier Ashley Still, sjef for Adobe Document Cloud.

Funksjoner i Adobe Sign for småbedrifter:

•   Kunderegistering direkte på websiden: PDF-skjemaer brukes i dag til alt fra innhenting av kontaktinformasjon til signering av avtaler. Men å måtte laste ned, skrive ut, fysisk undertegne og returnere dokumenter på e-post gir ingen god kundeopplevelse. Med Adobe Sign kan ethvert PDF-skjema automatisk konverteres til et webskjema , noe som sikrer kundene en positiv og effektiv interaksjon med virksomheten.

•   Underskrift og betaling i ett enkelt trinn: Mange kunder faller fra hvis de må gjennom for mange trinn i kjøpsprosessen. Adobe Signs integrasjon med Braintree fra PayPal gjør det mulig for kunden å registrere seg, undertegne og betale i ett steg.

•   Send skjemaet til flere hundre samtidig: Bedrifter må ofte sende standardavtaler for signering til mange ulike mottakere, noe som kan være både tidkrevende og komplisert. Med Adobe Sign kan prosessen automatiseres til et enkelt klikk, hvorpå avsenderen får løpende oversikt over hvem som svarer.

Tilgjengelighet
De nye Adobe Document Cloud-verktøyene er nå tilgjengelige for oppdatering og nedlasting på  https://acrobat.adobe.com/no/no/

[Tilbake]

 Makeweb CMS 4.1