Tips redaksjonen
30.01.2016

Lexit Group Norway gjentar messesuksessen

Lexit Group Norway AS følger opp messesuksessen fra 2015 med ny minimesse i Posthallen 28. januar 2016 i Oslo. – Stor publikumsoppslutning og flere positive tilbakemeldinger fra våre kunder er årsaken til at vi nå viderefører arrangementet, sier daglig leder Lasse Eriksen i selskapet. 

Han forventer like stor om ikke større oppslutning om årets minimesse. Her vil Lexit Group Norway AS presentere fremtidens software- og hardwareløsninger for lager, logistikk, POS/retail, field service, kommunal- og helsesektor.
   – De er spesialdesignet for organisasjoner som ønsker å stå best rustet til å møte dagens og fremtidens konkurransekrav. Våre produkter tilfredsstiller kundenes forventninger til datafangst, sporbarhet og sikker innhenting av informasjon, sier Eriksen.

Kundemiks
På minimessa ser Eriksen for seg en miks av nåværende og nye kunder som ønsker produktoppdateringer og styrke relasjonene til Lexit Group Norway AS. 
   – Alle er velkomne til å melde seg på arrangementet enten via Facebook, mail eller våre web-sider. Vi har også sendt ut skriftlig invitasjon til noen kunder. Vi kan komme med ideer til hvordan kundene kan møte sine bedriftsutfordringer på en smartere måte med bruk av moderne IKT-systemer, sier Eriksen. Han legger til at interessen for årets messe er stor. – Derfor er det første-mann-til-mølla-prinsippet som gjelder.

Møteplass
Han legger til at produsentene Motorola Solutions (Zebra) og Honeywell Scanning and Mobility (Intermec) stiller med egen stand.
   – Messa er en møteplass der publikum får ideer til hvordan de kan kombinere flere produkter og løsninger for å redusere kostnader og øke produksjonsveksten. Våre KAM’er, produkt-, salgs og systemansvarlige vil bistå besøkende med å guide dem gjennom messa og besvare alle forespørsler.

Større kundeoppmerksomhet
Eriksen kan fortelle at selskapets POS-, industri- og tradisjonelle datafangstkunder var godt representert på fjorårets messe.
   – Mange tilbragte hele dagen her og ble møtt av våre leverandører og kundeansvarlige med innføring i våre bransjeløsninger, sier Eriksen. Han mener minimesser gir større kundeoppmerksomhet enn å delta på store messer der leverandører og produsenter kjemper om kundenes oppmerksomhet. – Vår messe innbyr til nær kontakt mellom leverandør og kunde, sier Eriksen. – Fjorårets arrangement resulterte i mange leads som ble fulgt opp i etterkant. Noen av dem resulterte i konkrete avtaler.

Produktnyheter
Denne gang, som sist, vil Lexit Group Norway AS presentere en rekke produktnyheter og løsninger for alle bransjesektorer, der kravet til datafangst, sporbarhet og sikker innhenting av informasjon er viktig for å øke konkurransekraften.
   – Vi ønsker ikke ennå å slippe alle produktnyheter ut av sekken. Men, sier Eriksen, vi kommer til å presentere en egenutviklet skybasert løsning for bl.a. salg, service og retail. Den vil forenkle hverdagen og gjøre arbeidsoperasjonene raskere enn tradisjonell datalagring. Løsningen vil bli hostet på utsiden av selskapenes forretningssystemer.

Robuste produkter
Produktene som Lexit Group Norway AS presenterer på Posthallen, er robuste og tilpasset forskjellige arbeidsmiljøer.
   – Våre løsninger er godt utprøvd og har gått i en årrekke uten problemer. Vi har tilegnet oss god kunnskap om kundenes arbeidsmetodikk og systemkrav, noe vi tar hensyn til når løsningene utvikles, sier Eriksen – Fortsatt er det en del kunder som har liten kjennskap til bredden i våre produkter og løsninger. På retailsiden vil vi presentere våre hardwareprodukter og vår elektroniske hylleforkanter. På tablets har vi flere produkter som vil gjøre hverdagen enklere for detaljister og transportører. På industri- og datafangst lanserer vi nå våre skybaserte systemer – fra app’er til servicemoduler. Vi vil også presentere Lexit One-løsningen – systemet som gjør at våre etikettkunder kan digitalisere hele prosessen fra design til lagerhold og bestilling av nye/eksisterende etiketter.

Produktbredde
På spørsmål om hva som skiller Lexit Group Norway AS fra konkurrerende markedsløsninger, svarer Eriksen: – Den største forskjellen er at vi leverer våre produkter fra ett og samme firma, fra tungindustri- og point-of-sales-etiketter til softwareløsninger. Vi er kjent for vår produktbredde og løsningstilnærming. Sist men ikke minst har vi dyktige medarbeidere med flere års fartstid innenfor sine fagområder, som kommer våre kunder til gode.

Årlig arrangement
Mye tyder på at minimessen på Posthuset blir et årlig arrangement.
   – Så langt har det vært en strøm av påmeldinger, og vi har forventninger til at dette blir en like stor suksess som i fjor, sier Eriksen. Han kan fortelle at Lexit Group Norway AS har planer om å arrangere tilsvarende minimesser i byer som Bergen, Stavanger og Trondheim. – Det er viktig å vise vår styrke og bredde i andre deler av Norge, avslutter han.

[Tilbake]

 Makeweb 4.1