Tips redaksjonen
19.12.2014

Kolonial.no ekspanderer kraftig etter avtale med REMA 1000, Shell og Shell 7-Eleven

Kolonial.no har inngått en samarbeidsavtale med REMA 1000, som gir Kolonial.no tilgang til et fullt varesortiment til konkurransedyktige priser. Samtidig har Kolonial.no inngått avtale med Shell og Shell 7-Eleven om distribusjon gjennom deres stasjoner.

 

Kolonial.no er landets første fullsortiments dagligvarebutikk på nett med konkurransedyktige priser.
   – Avtalen som nå er på plass med REMA 1000, sikrer at Kolonial.no er posisjonert for sterkt vekst fremover. Kundene vil nyte godt av et vareutvalg som nå er blitt dobbelt så stort, og til priser som er konkurransedyktig med flere av de tradisjonelle kjedene. For første gang kan nordmenn handle på nett og spare både tid og penger, sier gründer og administrerende direktør i Kolonial.no, Karl Munthe-Kaas.
   – Kolonial.no er et friskt pust i vår bransje og har etablert seg som en ny og spennende mulighet for kunder som ønsker å bestille matvarer på nett. Vi i REMA 1000 ønsker å ta del i utviklingen av nye bestillings- og leveringsløsninger for dagligvarer og går derfor inn i et samarbeid om leveranse av varer til Kolonial.no, sier administrerende direktør i REMA 1000, Ole Robert Reitan.

Netthandel av dagligvarer en realitet for nordmenn
I Storbritannia handles fem prosent av matvarene på nett, men i Norge har andelen vært nær null på tross av at netthandel blant nordmenn er svært utbredt i alle andre kategorier. Årsaken har vært et lite utbygd tilbud.
   – Vårt løfte er å gi kunden mer tid til en bedre hverdag ved å spare tid på dagligvarehandelen. En smidig nettløsning sørger for at våre kunder kan gjøre ukeshandelen unna på få minutter. Hos oss kan man legge hele middager i handlekurven med ett klikk, finne varer på sekunder og lagre egne handlelister man bruker ofte. Kundene kan velge om de vil hente varene ferdig pakket på et av våre hentepunkt gratis eller få det levert hjem mot et tillegg. Effektiv logistikk og lagerdrift sørger for at prisene er lavere enn i flere av de tradisjonelle dagligvarekjedene, sier Munthe-Kaas.

Sterk vekst i antall hentepunkter
Kolonial.no har økt sine hentepunkt i Oslo-området fra tre til elleve gjennom et samarbeid med Shell og Shell 7-Eleven. Dette gir syv nye hentepunkt, i tillegg til et nytt hentepunkt på Statoil Furuset.
   – Syv Shell- og Shell 7-Eleven-stasjoner vil nå utlevere bestillinger til våre kunder. Dette betyr at flere kunder vil ha et hentepunkt liggende på vei hjem, der de enkelt kan hente sine bestilte varer. Kunden henvender seg i kassen, og de ansatte på stasjonen henter deretter ut varene fra sitt kjøl- og tørrlager. Dette er en modell som raskt kan ekspanderes til flere stasjoner i Oslo-området, og også resten av landet, sier Munthe-Kaas.
   – Vi ser på dette som et spennende nytt tilbud til våre kunder og gleder oss til å se resultatene på de Shell-stasjonene vi oppretter som hentepunkter, sier Daniel Hind, markedsdirektør i Shell Retail.

En uke i dagligvarebutikken hvert år
I følge tall fra SSB bruker en gjennomsnittlig nordmann over én time hver eneste uke på handle dagligvarer. For en familie blir det over to arbeidsuker i løpet av ett år.
   – Dette er tid vi mener mange kan bruke på viktigere ting, avslutter Munthe-Kaas.

[Tilbake]

 Makeweb 4.1