Tips redaksjonen
15.03.2017

JM lanserer to nye boligkonsepter

Nå utvider JM markedet og presenterer to helt nye boligkonsepter. Smarte kvadrat er for den som ønsker en funksjonell og prisgunstig bolig. Premium henvender seg i stedet til den som ønsker et unikt hjem med det lille ekstra.

Trenden går mot boliger som i stadig større grad er tilpasset individuelle behov og livsstiler. Som et svar på kundenes etterspørsel har JM kommet med et nytt produkttilbud, og i løpet av 2017 vil de lansere de nye konseptene Smarte kvadrat og Premium. Fra før tilbyr JM et boligkonsept som er utformet for en bredere kundegruppe. Dette tilbudet vil fortsatt finnes under navnet Original, opplyser selskapet.
   – Alle vil ikke bo på samme måte, vi prioriterer ulikt når det gjelder boliger. Våre undersøkelser viser at nyproduksjon blir stadig mer populært, og samtidig vil boligkjøperne ha flere alternativer tilpasset sine behov. Vi tror og håper at de nye boligkonseptene vil få enda flere til å trives hjemme, sier Martin Asp, adm. dir. i JM Norge. 

Mer penger i lommeboken
Smarte kvadrat er alternativet for den som tenker smart, og som ønsker en overflateeffektiv og prisgunstig bolig, uten å måtte fire på kvaliteten av den grunn. Ved å effektivisere produksjons- og kjøpsprosessen kan man holde prisene nede.
   – De siste årene har vi i JM sett en voksende gruppe kunder som etterspør et enklere boligalternativ; de vil ganske enkelt ha penger til overs når boliglånet er betalt. Det kan være pensjonisten som også ønsker en leilighet på Solkysten, eller en ung person som prioriterer trening og reiser, sier Martin Asp, adm. dir. i JM Norge.

Fokus på design
Samtidig er det en trend som går i motsatt retning. Først og fremst i storbyer som Stockholm og Oslo finner man en kundegruppe som er villig til å legge en stadig større del av inntekten i boligen. For dem har JM utviklet det eksklusive konseptet Premium.
   – Premium-konseptet retter seg inn mot de som legger stor vekt på design og et mer eksklusivt materialvalg. Dette er personer som ønsker en unik bolig med det lille ekstra, både når det gjelder utforming og service, sier Martin Asp.
   – Vi vil fortsette å utvikle bransjen, slik at vi kan få flere fornøyde boligkjøpere. Vi holder oss oppdatert på hva kundene etterspør, og takket være kundeundersøkelser har vi en god oppfatning av hva kundene ønsker. De nye boligkonseptene gjenspeiler disse behovene, og vi har også flere satsinger på gang. Vi ser blant annet på hvordan vi kan tilby bolignære tjenester og på hvordan hjemmet kan digitaliseres, sier Martin Asp.
   Den nye boligkonseptene ble vist frem for første gang på den første visningsdagen 8. januar. Besøkende på alle lokale markeder fikk mulighet til å se nærmere på Smarte kvadrat og Premium i form av VR-visninger. En visningsleilighet er ferdigstilt iht. Premium-konseptet i prosjektet Kajen 5 på Liljeholmskajen i Stockholm, og i løpet av våren vil JM fortelle mer om de nye boligkonseptene og hva de innebærer.

 

[Tilbake]

 Makeweb 4.1