Meny
21.03.2019

Introduserer UC-verktøy for feilsøking og økt produktivitet

Jabras programvareløsninger gir nye UC-verktøy for måling og analyse av headsets som reduserer feilsøketiden og forbedrer samtalekvaliteten.

Jabra presenterer i dag nye partnerdrevne programvareløsninger som forbedrer virksomheters produktivitet. 
   Selv om virksomheter investerer betydelig i nye UC-teknologier, har det ofte lite betydning for produktivitet og kundetilfredshet. En hovedgrunn er at mange teknologier mangler integrasjon for dataanalyse, og kun rundt én prosent av all data blir omgjort til reell innsikt og forbedring av kommunikasjonsprosesser. 
   - Overvåkning og feilsøking av UC-problemer er blant IT-avdelingers største hodepiner, og det kan ta opptil 48 timer å finne årsaken til problemene. Dette gir store kostnader, forsinkelser og frustrasjoner. Mens feilsøkingen pågår gir dårlig samtalekvalitet lavere produktivitet og kundetilfredshet, sier Per Sundnæs, Senior Manager, Product Marketing i Jabra.
   Jabra har derfor åpnet sin SDK (software development kit) for eksterne partnere slik at de kan bygge Jabras data inn i deres UC-plattformer og dermed få detaljert sanntidsinnsikt i faktorer som påvirker samtalekvaliteten. Resultatet er at både sluttbrukere og ledelsen kan treffe beslutninger raskere og basert på faktagrunnlag.      Tiltaket er en del av Jabras fokus på å utvikle partnerskap med aktører som leverer veldokumenterte løsninger på reelle produktivitetsutfordringer som virksomheter står overfor. I forbindelse med Enterprise Connect-konferansen i Florida offentliggjør Jabra nye partnerskap i kjølvannet av fjorårets annonsering av partnerskapet med Unify Square. 
   De nye partnerne er UC-målingsselskapene AudioCodes og Nectar. De blir nå i stand til å integrere data fra Jabra-headsett slik at IT-avdelinger kan overvåke og administrere data fra Jabra-enheter i UC-systemene. Dermed kan virksomheter analysere individuelle Jabra-headsett og raskt avdekke hva som eventuelt skyldes dårlig samtalekvalitet, eksempelvis routeren, UC-infrastruktur eller den enkelte brukerens innstillinger av headsettet.
   - Ved å integrere avanserte målinger i UC-økosystemet kan vi senke tidsforbruket på feilsøking fra timer til et par minutter. Våre partneres undersøkelser viser at problemer med diagnostikk og håndtering av UC er en av de største barrierene for å innføre teknologien. Men har man disse måleegenskapene på plass så anslås det at integrasjonen av teknologien vil stige med hele 30 prosent og dermed gjøre det mulig for enda flere virksomheter å oppnå markante produktivitetsfordeler, i tillegg til flere nye og effektive måter å jobbe på, sier Sundnæs.

« Tilbake

 CMS by Makeweb.no