Tips redaksjonen
11.03.2015

Harding etablerer ny servicestasjon i Dubai

Harding styrker verdens største servicenettverk med etableringen av en ny servicestasjon i hjertet av den maritime næringen i Dubai. – Målet er å gi kundene våre i Midtøsten enda bedre kvalitet på servicetjenestene, sier regiondirektør Tommy Hivand.

Etter å ha brukt en lokal samarbeidspartner som leverandør av servicetjenester til Harding sine kunder i Midtøsten siden 2006 har Harding nå etablert sin egen, topp moderne servicestasjon i Dubai.
 – Harding er en produkt- og serviceleverandør med lang erfaring og høy kompetanse innenfor maritimt livredningsutstyr. Ved å ta hånd om servicearbeidet selv i egen servicestasjon med egen ekspertise ønsker vi å gi kundene våre i Midtøsten enda bedre kvalitet på tjenestene som de får hos oss. Investeringen viser at Midtøsten er et viktig marked for Harding, og at vi er langsiktige i vår satsing i regionen, sier Tommy Hivand, regionsdirektør for Afrika, Midtøsten og India.

Tett på kunden
Servicestasjonen er lokalisert i Dubai Maritime City, selve hjertet i den maritime næringen i regionen. Her kan Harding tilby et verkstedlokale på rundt 1000 kvadratmeter med topp fasiliteter for alle typer serviceoppdrag på livbåter og daviter. Verkstedet blir blant annet utrustet for å gjøre skrogreparasjoner, malerarbeid og livbåttesting i basseng og vil også fungere som base for serviceingeniører som drar rundt i regionen på inspeksjoner og setter i gang nye utstyrsleveranser.
   – Lokaliseringen plasserer oss tett på kundene i en veldig aktiv region. Stasjonen ligg nær mange verft som leverer nybygg og skipsservice i Dubai og har en strategisk plassering i forhold til den store olje- og gassrelaterte skipstrafikken i regionen. Samtidig ligger nyetableringen svært gunstig til i forhold til alle skipene som trafikkerer handelsrutene mellom Østen, Afrika og Europa. For internasjonale kunder som nyter godt av Hardings globale serviceprogram, blir stasjonen i Dubai enda et potensielt servicepunkt i vårt verdensomspennende nettverk, fremhever Hivand.
   I starten vil Dubai-stasjonen utføre service på Harding-utstyr, men etter hvert vil Harding også kunne tilby tjenestene til kunder med livbåter og daviter fra andre produsenter.

Salg og service under et tak
Siden 2011 har Harding også hatt et salgskontor i Dubai. Dette kontoret blir i løpet av året flyttet til den nyetablerte servicestasjonen.
   – Midtøsten er et viktig marked for salg av nytt Harding-utstyr, og vi har på få år opparbeidet oss en sterk posisjon som en av de ledende produktleverandørene i regionen. Ved å samlokalisere salgs- og servicefunksjonene våre i Dubai vil vi kunne tilby kundene i denne regionen et fullverdig og helhetlig Harding-kontor, sier Hivand.

[Tilbake]

 Makeweb CMS 4.1